Povratak na vrh

Prijavljeni projekti

Temeljem prethodno definiranih kriterija te dostupnih sredstava, UNIQA osiguranje će odabrati najzanimljivije projekte i dodijeliti im dio ili sva potrebna sredstva za njihovu realizaciju. UNIQA zadržava pravo odabira samo onih projekata za koje procijeni da svojom kvalitetom, stupnjem korisnosti i utjecaja na zajednicu u potpunosti zadovoljavaju kriterije „Radosti života“. 

Vatrogasna orijentacija je vrsta orijentacijskog trčanja, vatrogasno-sportske discipline, koja u sebi objedinjava snalaženje u prostoru, izvršavanje praktičnih zadaća s vatrogasnom opremom te poznavanje vatrogasne teorije i topografskih znakova. Samo natjecanje objedinjava spretnost, brzinu, fizičku i mentalnu kondiciju te avanturistički duh. Ekipu čine tri natjecatelja koji međusobno dogovaraju način kretanja i zajednički odrađuju zadaće na kontrolnim točkama. Na natjecanju sudjeluje vatrogasna mladež starosti između 6 i 18 godina, raspoređenih u tri natjecateljske kategorije. Ovisno o kategoriji, dužina staze iznosi 3-6 km, a kod odabira trase kombiniraju se šumsko zemljište, livade, postojeći putevi ili staze, što sve čini kretanje i orijentaciju zanimljivijom. Pripreme za natjecanje obuhvaćaju slijedeće osnovne etape: 1. edukaciju iz topografske orijentacije - koja je namijenjena starijim pripadnicima vatrogasne mladeži, njihovim voditeljima i sucima; 2. logističku pripremu - pregled, odabir i pripremu terena te transport neophodnih materijalnih resursa; 3. administrativnu pripremu - izradu topografskih karata i ostale dokumentacije u svezi natjecanja
Saznaj više
Logo orijentacija2.jpg
Tradicionalno obrazovanje ne može zadovoljiti potrebe suvremenog društva. Edukatori 21. stoljeća razumiju kako se svijet brzo mijenja i stoga teže učenike pripremiti da budu uspješni građani budućnosti. Učenje mora biti zasnovano na istraživanju i razmjeni informacija, te poticati kritičko mišljenje i timski rad. Učenje kroz aktivnost je imperativ i stoga je naša želja provoditi kontinuirane radionice u kojima će učenici na iPadu istraživati i izrađivati vlastite digitalne materijale koristeći matematički program GeoGebra. Geogebra je besplatan višeplatformski matematički program otvorenog koda za učenje i poučavanje koji ujedinjuje geometriju, algebru i analizu. Projekt će se provoditi u dvije etape. Prva etapa bile bi radionice organizirane u blok satima, tijekom nastavne godine 2019./2020. Za radionice je ukupno planirano 40 sati. Druga etapa je korištenje iPada u redovnoj nastavi matematike koristeći digitalne udžbenike i vlastite digitalne materijale.
Saznaj više
Dizajn bez naslova.PNG
Život za deset je projekt inspiriran brojem deset kao najvišom ocjenom koja se može dobiti u sinkroniziranom plivanju, no također kao optimalnim brojem za najbrojniju disciplinu u ovom sportu, kombinaciju te disciplinu tim u kojoj nastupa osam plivačica, dok su još najviše dvije plivačice rezerve. U našem dugogodišnjem radu s djecom koja često počinju trenirati sinkronizirano plivanje već sa šest godina, primijetili smo da je period između 12. i 15. godine djevojaka koje treniramo najosjetljivija te da upravo u tom periodu najčešće dolazi do ispisivanja tj. prestanka bavljenja sportom. Upravo to je period kraja osnovne škole tj. početka srednje, razdoblje u kojem dijete koje više nije dijete, a nije ni odrasla osoba, pokušava naći svoje mjesto pod suncem, svoj glas te pritom često poklekne pod utjecajem okoline. Pojavljuje se osjećaj zasićenosti, želja za nečim novim, potreba za pripadanjem društvu. Stvaranjem pozitivnog timskog ozračja u grupama s kojima radimo, nastojimo stvoriti ambijent u kojem će se naše plivačice osjećati sigurno i sretno, istovremeno razvijajući osjećaj odgovornosti ne samo prema sebi, već i prema svojim timskim kolegicama. Vrhunac jedne natjecateljske sezone za bilo koju dobnu skupinu je osvajanje medalje na državnom prvenstvu koje se za skupinu mlađih juniorki (djevojke rođene između 2006. i 2004. godine) ove godine održava u Splitu 27. i 28.04.2019. godine. Iako često volimo našim plivačicama napomenuti da je od samog cilja uvijek puno važnije putovanje, dobar rezultat na državnom prvenstvu donosi poseban osjećaj uspjeha, daje određeni smisao svim napornim treninzima i satima provedenim u bazenu ili dvorani te samim tim potiče unutarnju motivaciju kod plivačica. Projekt se provodi u tri etape: pripremna, kontrolna i glavna etapa. U pripremnoj etapi (od 04.09. do 10.12.2018.) kod plivačica se radi na razvijanju osjećaja za tim, s obzirom na to da od rujna svake godine dio plivačica prelazi iz jedne dobne skupine u drugu, ovisno o godištu, te na kondicijskoj pripremi, usvajanju tehničkih vještina i izradi nove koreografije u disciplini kombinacija u kojoj sudjeluje deset plivačica. Plivačice u ovoj etapi sudjeluju na zajedničkim pripremama u trajanju od 4 dana na kojima se prvenstveno radi na uspostavljanju dobre atmosfere između plivačica te između trenera i plivačica. U kontrolnoj fazi projekta (11.12.2018. - 24.02.2019.), plivačice još jednom odlaze na zajedničke pripreme u trajanju od 4 dana na kojima se dovršava nova koreografija koja će se prvi puta predstaviti na Hrvatskom prvenstvu u slobodnim rutinama (23.-24.02.2019.) U posljednjoj fazi projekta (25.02.-16.06.2019.) , plivačice su fizički i mentalno spremne za nastup na državnom prvenstvu u Splitu, glavnom natjecanju u natjecateljskoj sezoni 2018./2019. te na međunarodnom natjecanju Primorje synchro cup, posljednjem natjecanju sezone.
Saznaj više
Život za 10.jpg
Opis projekta: Voštane umatalice za hranu- Voštalice su novi proizvod koji će škola ponuditi kao odličnu zamjenu za dosadašnje načine pakiranja i skladištenja hrane koji se oslanjaju na korištenje plastičnih folija i vrećica. Voštane umatalice će biti izrađene od pamučnog materijala i pravog pčelinjeg voska uz dodatak jojobinog ulja. Voštane umatalice se mogu koristiti za prekrivanje posuda za čuvanje hrane, pakiranje sendviča i održavanje svježine raznih vrsta namirnica (povrća, kruha). Zbog svojstava materijala od kojeg su izrađene umatalice se mogu koristiti, uz pravilno održavanje, neograničen broj puta. Također, zahvaljujući vosku, koji prirodno posjeduje antibakterijske i antifungalne osobine, umatalice su sigurne za čuvanje hrane. Sistem na kojem radi se, također, oslanja na osobinu voska, odnosno, njegovu topljivost. Koristeći toplinu vlastitih ruku voštalice možemo oblikovati, a one će taj isti oblik hlađenjem zadržati. Prva faza rada odnosi se na upoznavanje same problematike onečišćenja i zagađenja okoliša plastičnim otpadom. (odrađeno) Druga faza odnosi se na upoznavanje načina proizvodnje, odlaganja i reciklaže, te koje štetne utjecaje ima na okoliš plastična folija i vrećice koje se koriste u kućanstvu i provedbu anketnog istraživanja.(odrađeno) U trećoj fazi istraživačkog rada učenici će pristupiti razvoju proizvoda voštanih umatalica (osmišljavanje različitih modela, ambalaže) koji će biti praktična, višekratno upotrebljiva i ekološki prihvatljiva zamjena za praktičnu, ali jednokratnu i ekološki štetnu plastičnu foliju i vrećice. ( u tijeku) U četvrtoj fazi projekta učenice će kućanstvima u kojima je provedena prva anketa podijeliti obiteljski paket voštalica koje će kućanstva koristiti 30 dana i nakon toga provesti ponovnu anketu. U petoj fazi učenice će usporediti podatke, izraditi statističke tablice, prezentaciju, izraditi plakat istraživačkog rada te će snimiti promotivni film za voštane umatalice.
Saznaj više
WhatsApp Image 2019-03-15 at 23.38.26.jpeg
Zelena oaza u školi projekt je koji će se provoditi u prostranom i svijetlom holu Gimnazije Ivana Zakmardija Dijankovečkoga Križevci, a provodit će ga učenici uz vodstvo mentora. U središnjem dijelu hola uredit će se mini-park: posadit će se bilje, ali i postaviti vrtne klupe kako bi se učenici u tom dijelu škole mogli odmarati gledajući zelenilo. Projekt uključuje brojne aktivnosti koje će učenici izvoditi uz vodstvo nastavnika, mentora iz više predmeta i područja ovisno o dijelu izvedbe. Izrada zelena oaze prvenstveno zahtijeva istraživački rad koji učenici provode te rezultate i prijedloge prezentiraju mentorima, nastavnicima biologije. Potrebno je istražiti biljke i biljnu kulturu koja je odgovarajuća za sadnju u za to predviđenom prostoru te izraditi prezentaciju kojom iznose svoje ideje mentorima. Kao pomoć u odabiru adekvatnog bilja i samog dizajna vrtne oaze ostvaruje se suradnja s bivšom učenicom škole, sadašnjom studenticom Šumarskog fakulteta, smjer urbano šumarstvo, koja će održati predavanje i radionicu dizajna zelene oaze učenicima uključenima u projekt i mentorima. Sljedeća aktivnost je odlazak učenika i mentora u rasadnik gdje zajedno odabiru i kupuju biljke za sadnju. Po završetku istraživačkog dijela te odabira i kupnje odgovarajućeg bilja učenici prema unaprijed izrađenom dizajnu koji su zajedno izradili s mentorima te bivšom učenicom škole uređuju zelenu oazu te sade bilje. Kako je važno da zelena oaza ima i edukativan element za sve učenike škole, učenici uz pomoć nastavnika informatike izrađuju pločice s nazivom biljaka na hrvatskom i latinskom jeziku te QR-kodom kojim će učenici, djelatnici i posjetitelji moći pristupiti detaljnom opisu svake biljke. Aktivnosti koje slijede vode do daljnjeg uređenja oaze, stoga se održavaju likovno-kreativne radionice na kojima učenici oslikavaju tegle za cvijeće i vrtne klupe čime stvaraju ugodno i jedinstveno okruženje u prostoru škole. Po završetku sadnje biljaka i uređenja cijele oaze, učenici uključeni u rad predstavljanju projekt ostalim učenicima i zaposlenicima škole i prezentiraju funkciju, sve elemente te prednosti zelene oaze. Projekt uključuje i dugoročne aktivnosti, a to su održavanje biljaka i briga o zelenoj oazi te održavanje radionica za učenike prvih razreda kako bi ih se informiralo o svim prednostima zelene oaze, ali i uključilo u aktivnost njezina održavanja. Evaluacija projekta provodila bi se među svim učenicima i zaposlenicima škole u obliku online-ankete i rezultati bi se prezentirali nastavnicima na nastavničkom vijeću, a učenicima na satovima razrednika.
Saznaj više
zelena_oaza_u_skoli.jpg
Osnovna škola "Josip Vergilij Perić" nova je školska ustanova koja samostalno funkcionira od 1.11.2017. godine. Sastoji se od matične zgrade koja datira iz 1911. godine, a smještena je na izvrsnoj lokaciji u centru grada Imotskog, te od 4 dislocirane područne škole. Obzirom da od početka 2019./2020. školske godine planiramo koristiti sustav e-dnevnika pomoću kojeg će roditeljima biti omogućeno lakše svakodnevno praćenje brojčanog i opisnog ocjenjivanja učenika, a sve škole u Republici Hrvatskoj bit će uključene u "Školu za život", željeli bismo prije početka primjene reforme u predstojećem što skorijem razdoblju poboljšati digitalnu opremljenost naše matične zgrade, kao i naših područnih škola. Kroz projekt planiramo nabaviti 6 interaktivnih kompleta SMART Board SB480 – edukacijski komplet Premium od kojih bismo dva smjestili u matičnoj školi, a preostala 4 u područne škole (u svakoj po jedan). U matičnoj zgradi jedan bismo interaktivni komplet SMART Board SB480 smjestili u prostoriji koju namjeravamo urediti kao multimedijalnu dvoranu koju bi, osim naših 550 učenika i 70 djelatnika Škole, mogli koristiti i roditelji učenika, kao i drugi zainteresirani građani za predavanja, radionice, edukacije, prezentacije i slično. Dakle, uređenje jedne takve prostorije opremljene najmodernijom digitalnom tehnologijom bilo bi u interesu šire lokalne zajednice i doprinijelo povezanosti škole s drugim segmentima društva kroz organiziranje različitih aktivnosti tijekom godine, a od posebnog interesa bi to bilo za učenike koji bi tu mogli korisno provoditi vrijeme u pauzama dok čekaju izbornu nastavu, autobusni prijevoz i slično, te bismo na taj način pomogli i zaposlenim roditeljima jer bi djeca više vremena mogli provoditi u školi i biti angažirani u aktivnostima u skladu s razvojem društva i tehnologije u 21.stoljeću. Osim interaktivnih kompleta, namjeravamo kupiti i 10 računala kako bismo opremili učionice u našim područnim školama i na taj način omogućili iste uvjete rada kao i za učenike u matičnoj zgradi.
Saznaj više
Logo Škole.jpg
Plesni studio STEP nakon uspješnog prvog Master Class-a koji se održao u Omišu prošle godine, odlučio i za drugi Master Class. Master Class je zabavno-rekreativni program koji na jednom mjestu okuplja instruktore iz cijele Hrvatske i šire. Ove godine dovodimo svjetski poznatog instruktora iz Dominikanske Republike, Pedro Camacho, koji u Zumba svijetu uživa pravi status zvijezde. Na pozornici će se izmjenjivati razni instruktori koji će svojim plesom i vježbama i energijom zabaviti, ugrijati i rasplesati sve one koji vole rekreaciju praćenu brzim ritmovima. Program je namijenjen svim uzrastima te nema nikakva ograničenja, samo da su svi spremni na zabavu i ples. Master Class nastojimo uvrstiti kao još jednu sportsku atrakciju grada Omiša koja će rado biti posjećena kako od domaćeg stanovništva tako i turista koji posjećuju grad i okolicu. Događaj je podijeljen na tri dana: 1. U petak (21.06.) će se održati parada po centru grada Omiša koju će predvoditi bubnjevi skupa s članovima Plesnog studija STEP obučeni u šarolike kostime kojom otvaramo naš događaj. Nakon parade slijede nastupi na pozornici. Budući da u to vrijeme grad Omiš vrvi turistima vjerujemo kako će im to biti jako zanimljivo i privlačno. 2. U subotu (22.06.) se održava središnji događaj, Master Class, u Sportskoj dvorani Ribnjak u Omišu. Sve sudionike očekuje vrhunski program ispunjen vježbama, plesom i pozitivnom energijom kojoj će pridonijeti instruktori te zvijezda među njima kojeg svi iščekuju, Pedro Camacho, Zumba instruktor iz Dominikanske Republike. Osim Zumba Fitness-a, program će sadržavati i relativno novi rekreativni program naziva Kangoo Jumps, koji se izvodi u odskočnim čizmama. Nakon Master Class-a sve sudionike očekuje okrijepa na domjenku gdje također nastavljamo i plesati. 3. U nedjelju (23.06.) i dalje nastavljamo aktivno, gdje sve zainteresirane vodimo na piknik u prirodu na druženje i opuštanje, ali također uz sportske aktivnosti, no ovaj put adrenalinske, rafting na rijeci Cetini te zipline iznad rijeke Cetine.
Saznaj više
Master_Cass.jpg
Sport i rekreacija trebali bi biti nosioci i promotori zdravog načina života. Potaknuti činjenicom da se sve manje djece u ovo informatičko doba bavi sportom došli smo na ideju kako djeci približiti sport na način da dovedemo sport kod njih i prilagodimo njihovim mogućnostima, gdje svi imaju jednaka polazišta. Tako bismo učinili mnogo za poticaj rekreacijskog sporta koji je temelj bavljena amaterskim i profesionalnim sportovima. Cilj je stimuliranje i širenje sportsko-rekreacijskih aktivnosti kod djece, svesti na miminum nepoželjna socijalna ponašanja, potaknuti druženja, zadovoljiti djetetovu prirodnu potrebu za kretanjem. Vjerujemo da će se projekt pokazati interesantnim te će se zasigurno na njegovim temeljima moći izgraditi projekt koji će dati dugotrajnije rezultate na zadovoljstvo svih sudionika. Također, u svrhu okupljanja što većeg broja djece, malonogometni klub “CB Campetto” surađuje s: -vrtićima -osnovnim školama -sportskim klubovima (nogomet, odbojka, gimnastika, karate, rukomet, košarka, twirling, mažuretkinje, boks, ples, badminton, parkour, ragbi, vaterpolo, kuglanje, streličarstvo, paintball, planinarenje, boćanje, tenis, badminton, atletika, judo, tekwando, biciklizam, golf, kick box, šah, stolni tenis, itd.) Nogometno igralište “Belveder” podijelili bi na stanice, gdje bi svaka stanica bila sportska udruga koja bi na tom mjestu prezentirala svoj sport i time poticale djecu na aktivno bavljenje sportom sukladno djetetovim mogućnostima i potrebama. Na taj način djeci bilo omogućeno da na jednom mjestu upoznaju sve sportove koji se nude u njihovom gradu te da iste isprobaju zajedno sa djecom koja se već bave tim sportom a uz pomoć licenciranih, stručnih trenera. Nakon 5 dana pokaznih treninga I izravnog sudjelovanja školske I predškolske djece u aktivnostima, šesti dan održali bi se turniri u ekipnim sportovima. Te prezentacija pojedinačnih sportova gdje bi djeca I roditelji mogli stupiti direktno u kontakt sa sportskim Udrugama i upisati svoje dijete u aktivnost za koju pokažu najveći interes. Da bi to postigli, moramo imati vrlo dobru organizaciju, a to zahtijeva i angažman osoba koje bi se isključivo bavile ovim programom. Namjera nam je uključivanje i roditelja u projekt, od davanja potpore djeci do samog uključivanja u rad na terenu. To je i prilika da kvalitetno provode vrijeme sa svojom djecom. Mišljenja smo da bi i sportaši i rekrativci trebali ovakve programe podržati i vratiti na najbolji mogući način – rezultatima i promocijom našeg Grada i Županije. Želja nam je da i u budućnosti nastavimo sa radom koji će privući što veći broj mlađe populacije, te s vremenom dobiti i jednu prepoznatljivu notu sportskog života naše Županije i šire. Spremni smo svoje slobodno vrijeme, znanje, energiju i dobru volju usmjeriti dobrobiti djece i sporta. MNK CB CAMPETTO
Saznaj više
MNK CB CAMPETTO mini GRB.jpg
Projekt se provodi u suradnji s Udrugom Damanhur Hrvatska, jednom osnovnom školom i glazbenicima iza naziva Music makers. Našim udruživanjem na ovom projektu spojili smo glazbenu umjetnost, podizanje svijesti o zaštiti okoliša i održivom razvoju i nove tehnologije za kvalitetnije izvođenje nastave iz npr. prirode/biologije, glazbenog odgoja etc. uz praktična rješenja i inovativan pristup. Zašto orkestar, kako se glazba uklapa u očuvanje prirode i gdje je tu recikliranje? Glazba je univerzalno sredstvo komunikacije, a u našem slučaju, glavni izvođači glazbe su biljke! Muzika biljaka je glazba koju stvaraju biljke - uživo. To je moguće putem uređaja koji pretvara u zvuk električne impulse što ih biljka odašilje između lista i korijena. Taj uređaj putem ovog projekta ostaje školi kao trajna vrijednost za nastavak aktivnosti i daljnji rad sa djecom. Uz navedeno, dio programa odnosi se na izradu glazbenih instrumenata od recikliranog materijala gdje se uči i važnost recikliranja. (više o muzici biljaka i izrađenim instrumentima u prilogu). U planu je u školi napraviti 9 radionica: 5 radionica muzike biljaka - Osjećaju li biljke, reagiraju li na podražaj, mogu li sa nama komunicirati? Možemo li pjevati i svirati sa biljkama? To su neka od pitanja kojima ćemo se baviti na radionici. Uređaj za muziku biljaka omogućuje biljkama da se izraze putem glazbe i da tim putem komuniciraju sa djecom i obrnuto. Uređaj je moguće spojiti na sintisajzer te stvarati glazbu uz biljke. To je jedan potpuno novi doživljaj biljnog svijeta koji smo do sada mogli okusiti, mirisati, opipati, ali ne i čuti. Prema dosadašnjem iskustvu, djeca odlično reagiraju na glazbu biljaka. 4 radionice izrade glazbala od recikliranih materijala - koristimo materijale koji nas svakodnevno okružuju, poput kartona, balona, limenki, kutija, plastičnih boca, cijevi, slamčica, drvenih štapića, pa sve do mrkve, maslačka i travki. Za izradu elektronskih naprava koristimo i odbačeni elektronski otpad. Radionice se sastoje od izrade, prezentacije i sviranja raznih akustičnih instrumenata kao što su puhački, udaralački ili žičani, kao i spajanje na pojačala i izrade elektronskih kontrolera, sintisajzera, mikrofona. Sve radionice prilagodljive su djeci osnovnoškolske dobi. Ideja je da djeca s mentorima (nastavnici i član Udruge Zeleni klik) osmisle program/prezentaciju svega što su izradili i naučili te u školi (ili na nekom gostovanju) prezentiraju. To može biti u sklopu događanja ili kao posebna atrakcija, uklopljeno u predstavu etc. Biti će to orkestar sastavljen od djece i biljaka glazbenica, uobičajenih glazbala i onih koja su djeca izradila od recikliranih materijala. Sada je možda jasniji odabir imena našeg projekta. Vidljivost projekta: Objave na internetskim stranicama i društvenim mrežama prijavitelja i partnera. Tehnike: video-zapisi, fotografije, članci. Volonteri: Udruga Zeleni klik vodi volonterski klub te će ih uključiti u neke aktivnosti.
Saznaj više
pic edit 1.jpg
Šumska pedagogija je disciplina koja povezuje upoznavanje šumskih ekosustava s odgojno - obrazovnim radom u prirodnom okruženju, koristi se interaktivnim metodama u radu s djecom kao što su radionice te kreativne i senzorne igre. Vaša podrška će nas podržati u nastojanjima da promoviramo koncept šumske pedagogije u Istri, a samim time i u Hrvatskoj. Podrškom ćemo u prvom redu realizirati priručnik iz šumske pedagogije „Šumska pedagogija - za djecu novog doba“ koji opisuje koncept šumske pedagogije i sadržava didaktičke vježbe za različite uzraste djece, a potom ćemo iz priručnika kreirati radionice koje ćemo provesti u školama i vrtićima u Istri. Priručnikom ćemo obuhvatiti dosadašnja iskustva u provođenju radionica iz šumske pedagogije kao i naša teoretska znanja iz tog područja. Ana Fornažar, voditeljica ovog projekta je od 2014. godine uključena u rad Međunarodne grupe za šumsku pedagogiju (www.forestpedagogics.eu ) koja povezuje šumske pedagoge s područja Europe u razmjeni iskustva i promoviranju šumske pedagogije kao pedagogije održivog razvoja. Na priručniku će raditi tim stručnjakinja s područja odgoja i obrazovanja: Vesna Rusijan (psihologinja, ravnateljica dječjeg vrtića „Olga Ban“ Pazin), Danijela Sergo Buić (učiteljica razredne nastave ), Mirjana Aleksić ( savjetnica za edukaciju djece i odraslih), Elena Brnjac (profesorica ) i Ana Fornažar (mag. ing. šumarstva, šumska pedagoginja). Udruga Modelna šuma od studenog 2018. godine provodi program radionica iz šumske pedagogije pod nazivom „Priče iz šume“ u Šijanskoj šumi u Puli koje su osmišljene s ciljem kvalitetnog provođenja slobodnog vremena u prirodi za djecu od 4 do 12 godina, a naši su korisnici djeca i roditelji iz Pule i okolice. Ciklus radionica „Priče iz šume“ povezuje upoznavanje šumskih ekosustava s kreativnim izražavanjem. Kako bi realizirali priručnik primijenit ćemo naša znanja, ali i koristiti se stranom literaturom jer takve literature na hrvatskom jeziku gotovo da i nema tako da će ovo biti prvi priručnik iz šumske pedagogije u Hrvatskoj i možemo reći da se radi o svojevrsnoj inovaciji. Priručnik u boji, od 50 stranica, će u svom uvodnom djelu opisati koncept šumske pedagogije, njezine metode i dobrobiti. Priručnik je zamišljen kao praktični vodič koji sadrži primjere senzornih, kreativnih i didaktičkih igara za uzrast vrtića, nižih i viših razreda osnovne škole pomoću kojih se mogu kreirati radionice u šumskom okruženju. Priručnika „Šumska pedagogija- za djecu novog doba“ tiskati ćemo u 500 primjeraka i besplatno distribuirati po školama i vrtićima Istre. Naš tim suradnica putovati će u škole i vrtiće gdje ćemo prezentirati priručnik odgajateljima i nastavnicima. Posjetit ćemo 8 vrtića i 12 škola širom Istre gdje će edukatorice provoditi različite radionice s djecom koristeći didaktičke vježbe iz priručnika. Ovim projektom želimo promovirati šumsku pedagogiju u lokalnim zajednicama i putem medija kako bi ukazali na izuzetnu važnost strukturiranog boravka u prirodi
Saznaj više
Šumska pedagogija.jpg
Početak projekta je planiran za početak školske godine 2019/2020. Tijekom rujna je planirana sadnja presadnica smilja u školski eko vrt koji je dijelom dio etno parka škole. Budući da je prinos smilja za proizvodnju eteričnog ulja dovoljan tek nakon 3 godine, cilj u prvoj godini je opskrbiti se buketicima za ukrašavanje poklon paketa za prodaju, ali i upoznati učenike s planiranjem sjetve, prinosa i proizvodnje. U rujnu je planirana i kupnja destilatora te peći za keramiku kao i sirovine potrebne za proizvodnju. Osim toga, planirana je i kupnja malog frižidera za hidrolate, pekača koji će nam služiti kao vodene kupelji, precizne vage, štapnih miksera, laboratorijskog posuđa (laboratorijske čaše različitog volumena, metalne i plastične žlice, lijevci, termometri), potrošnog materijala (filter –papir, sterilne gaze, papirnati ručnici), zaštitne opreme (naočale i rukavice) te ambalaže za pakiranje (kutijice 50ml za kreme i balzame, bočice 100ml sa spricaljkom, stikovi za balzam za usne). Tijekom školske godine projekt će se odvijati tijekom izvannastavnih aktivnosti eko i likovne grupe. U prvoj godini projekta naglasak će se staviti na edukaciji učenika i roditelja o destilaciji, uporabi biljaka, korisnim učincima maslinovog ulja,lavande i smilja za ljudsku kožu te paleti proizvoda za koje ih je moguće iskoristiti. U projektu će se koristiti maslinovo ulje iz postojećeg školskog maslinika i nasadi lavande za proizvodnju eteričnog ulja iz školskog vrta. Planiraju se, uz sadnju smilja, zasaditi i dodati nasadi lavande te nasadi nevena u proljeće. U drugom , keramičarskom, dijelu projekta planira se kupiti peć za keramiku te potrošni materijal (glina i lazure). Učenici će uz pomoć učitelja likovne kulture izrađivati košarice za pakiranje kozmetike i dekoracija (sušene biljke), ukrasne privjeske za lančiće, figurice, svijećnjake te različite dekorativne predmete. Naglasak će se staviti na tehniku i preciznost izrade, oblikovanje i dekoraciju. Izrađeni predmeti prodavati će se u sklopu prodajne izložbe na kraju školske godine u centru Svetvinčenta (točna lokacija i vrijeme će se utvrditi naknadno). Napomena: OŠ Svetvinčenat planira osnutak učeničke zadruge tijekom školske godine 2019/2020.
Saznaj više
Logo zadruge.jpg
Kreativnost je nešto što nastojimo poticati u našim učenicima. Osnovali smo i Udrugu „DT kreativci – Udrugu za promicanje drvne tehnologije i kulture stanovanja“ kako bi sama ideja kreativnosti i stvaralaštva izašla izvan okvira redovne nastave. Da smo u tome uspjeli dokaz je da smo proslavili četvrti rođendan Udruge i ušli u petu godinu postojanja. Tko su DT kreativci? To su učenici i nastavnici Šumarske i drvodjeljske škole Karlovac uglavnom drvodjeljske struke. Ove školske godine 2018/2019 tijekom prvog polugodišta započeli smo projekt „Od ideje do gotovog proizvoda – novo lice učionice“. Ponukani problemom loše opremljenosti učionica u prvom redu zastarjelim računalima, a onda i ostalom opremom krenuli smo u osmišljavanje toga kako bismo popravili postojeće stanje. Projekt smo tijekom 2018. godini prijavili na natječaj za Udruge civilnog društva grada Karlovca gdje nam je odobreno 5.000,00 kuna. Stolarski obrt Ribičić, donirao nam je 1.000,00 kuna te Stolarski obrt Vuljanić, donirao nam je 1.000,00 kuna. Pomoću tih sredstava uredit ćemo učionice novim stolovima i ostalim potrebnim detaljima, ali najveća stavka u budžetu su kupnja novih računala što je i razlog javljanja na trenutni natječaju Uniqa – radost života. Problem je veliki jer nemamo projektore u svim učionicama, a računala kojima je opremljena informatička učionica zastarjela su i na njima je moguće raditi u osnovnim programima (Word, Excel, Internet itd.) ali programi predviđeni u navedenom strukovnom kurikulumu zahtijevaju puno kvalitetnija računala. Iz strukovnog kurikuluma za zanimanje drvodjeljski tehničar dizajner izdvajamo: programiranje u programu Xilog plus vezanom za rad CNC stroja za obradu drva, rad u Auto CAD programu, SketchUp programu i ostalim programima za oblikovanje namještaja i opremanje i projektiranje prostora. Da bismo učenike uspješno pripremili za tržište rada trebamo i kvalitetnu opremu. Poznavanje i vještina rada u navedenim programima jamči našim učenicima veću konkurentnost i lakše pronalaženja zaposlenja ne samo u struci nego i šire. Ideje projekta uvrstili smo u redovnu nastavu kroz sve stručne predmete kako bi se učenici uključili u sudjelovanje, a ujedno i ostvarili različite ishode učenja iz strukovnih predmeta. Faze projekta: 1. Prezentacija projektnog zadatka za učenike i njihovo uključivanje u provedbu projekta 2. Izrada poslovnog plana 3. Prezentacija projekta pred karlovačkim obrtnicima iz područja stolarstva 4. Osmišljavanje novih idejnih rješenja uređenja 5. Kozmetički zahvati u učionicama 6. Izrada novih funkcionalnijih stolova za učionice 7. Opremanje učionice novim računalima 8. Završna prezentacija i evaluacija projekta Važna napomena: do sada je realizirano prve četiri faze projekta, ali za kupnju novih računala još uvijek ne postoji mogućnost što je ujedno i najveća stavka u budžetu te se nadamo da bi natječaj Uniqa – Radost života mogao na naše veliko veselje riješiti ovaj problem.
Saznaj više
Novo lice učionice.jpg
Topusko se ubraja u ruralna područja koja uglavnom nisu razvijena te značajno zaostaju za prosjekom Republike Hrvatske. To ne odgovara suvremenim potrebama već potiče razvoj neprihvatljivog ponašanja (obiteljsko nasilje, alkoholizam) te ubrzava iseljavanje. Mladi učenici naše škole uočili su ovaj problem i žele djelovati .Naš projekt „Sam u kući“ usmjeren je na stanovništvo u općini Topusko – na stariju i siromašnu populaciju kojoj je potrebna pomoć te na mlade kojima je potreban poticaj kako bi kvalitetnije iskoristili svoje slobodno vrijeme,pomogli drugima i doprinijeli svom osobnom razvoju. Naš Volonterski klub okuplja učenike koji organiziraju akcije pod mentorstvom školske knjižničarke. Volontiranje su učenici uistinu prepoznali kao ulaganje osobnog vremena,truda, znanja i vještina u aktivnosti za dobrobit druge osobe ili za opću dobrobit. Članovi Kluba o svojim pozitivnim iskustvima i planiranim akcijama putem prezentacija i plakata informiraju i druge učenike. Vršnjačka edukacija pokazala se kao najprimjereniji model motiviranja učenika na uključivanje. U sklopu ovog projekta planiramo provođenje bar 1 volonterske akcije mjesečno. Aktivnosti će se provoditi u obiteljima starih i nemoćnih osoba te u obiteljima s više djece i djecom s teškoćama. Učenici fizioterapeuti obavljat će pomoć i njegu u kućama starijih,nemoćnih i samih osoba. Pomoći će osobama kojima je potrebna zdravstvena pomoć. Te aktivnosti su zdravstvena njega, parcijalna masaža,briga o lijekovima pod nadzorom liječnika,mjerenje krvnog tlaka i razine šećera u krvi,pomoć kod reumatskih bolesti,fizička pomoć te savjetodavni razgovor. Imat će i ulogu odgajatelja i dan provoditi u aktivnostima s malom djecom i djecom s teškoćama tako doprinoseći zdravom razvoju i socijalizaciji djece koja nemaju mogućnosti pohađanja dječjeg vrtića. Učenici kuhari, konobari i hotelijeri brinut će se za osobe kojima je potrebna pomoć oko proizvodnje, skladištenja, pripreme i posluživanja hrane. Sve će zasladiti slastičari i razveseliti naše korisnike.Za njihove rođendane ispeći će tortu i razveseliti ih dolaskom. Pružit će im toplu riječ,ugodno društvo, ispuniti njihova srca radošću. Učenici iz područja strojarstva organizirat će aktivnosti oko pripremanja ogrjeva te sitne kućne popravke,nužno potrebne u starim i nedovoljno održavanim kućama u kakvim redovito žive navedene obitelji i pojedinci. Informacije o aktivnostima u okviru ovoga projekta pružat će se putem javnih objava i na društvenim mrežama te postavljanjem plakata u ruralnom području. Pristupit će se Crvenom križu i Caritasu lokalne zajednice te zatražiti i nadalje njihovu potporu u uspostavljanju izravnih kontakata s potencijalnim korisnicima volonterskih akcija kao i pomoć u organiziranju prijevoza do udaljenih korisnika. Na kraju projekta volonteri će na završnoj manifestaciji dobiti potvrde i završno priznanje i zahvalu za svoj doprinos.
Saznaj više
8.jpg
Projekt obuhvaća edukaciju učenika srednjih škola u području tolerancije i nenasilja u partnerskim vezama mladih kroz interaktivne metode rada. U predviđenim radionicama učenici razmjenjuju i propituju vlastite stavove, pronalaze poželjne oblike ponašanja i potiču vršnjake na tolerantnije ponašanje i suzbijanje nasilja. Ciljana populacija su učenici srednjih škola u Bjelovaru. Radili bismo sa grupom do 20 učenika koji bi dobili titulu savjetnika za veze/vršnjački edukatori i bili osposobljeni educirati svoje vršnjake iz područja kvalitetnije komunikacije i prevencije nasilja u vezama. 1. Radionice za učenike edukatore – educirati učenike edukatore kako bi proveli radionice u svojim razredima i potaknuli vršnjake na promišljanje o vrstama nasilja, pojavnosti nasilja u vezama, suzbijanju nasilja i promicanju tolerancije - 4 modula radionica za učenike srednjih škola iz Bjelovara (travanj – rujan 2019.). Moduli sadrže teme: Kvalitetne veze, Očekivanja u vezi, Analize slučajeva, Što mogu učiniti? 2. Izrada letka ili fanzina o problemu nasilja u vezama – učenici edukatori - rujan 3. Učenici edukatori provode radionice u svojim školama – svaki edukator najmanje 2 radionice – uz mentoriranje članica Udruge BUDEM 4. Kreativna kampanja u svakoj školi – učenici sami osmišljavaju malu školsku kampanju s ciljem upoznavanja drugih učenika, nastavnika, roditelja, građana (listopad – prosinac 2019.) 5. Završno predstavljanje i okrugli stol na temu nasilja u vezama, ljudskih prava i nenasilja– prosinac 2019. – uključeni učenici i predstavnici institucija te mediji.
Saznaj više
sanjam.jpg
Projekt IN usmjeren je ka osvješćivanju i prevenciji rastuće pojave internetskog nasilja. Kratki igrani film ( 10 minuta) koji je već prikazan u sklopu programa erasmus+ u Barceloni i Berlinu, sadržajno je zapravo prikaz te negativne pojave u svakodnevnom životu tinejđera. Film je atraktivan, mladima zanimljiv a nastao je u produkciji "Pričalice". u partnerstvu Kazalište Virovitica, MUP VPŽ, O.Š Gornje Bazje, O.Š Ivane Brlić Mažuranić iz Virovitice, O.Š. Vladimira Nazora u Virovitici, Učenički dom u Virovitici, Gimnazija Petar Preradović u Virovitici Etape: 1. Predstavljanje projekta IN u Kazalištu Virovitica u Virovitici . Predstavljanje je namijenjeno prosvjetnim djelatnicima, odgojiteljima, udomiteljima, djelatnicima centara za socijalnu skrb, djelatnicima u javnom zdravstvu, predstavnicima lokalne zajednice, ministarstva odgoja i obrazovanja, ministarstva zdravstva, ministarstva za demografiju, obitelj mlade i socijalnu politiku , ministarstva unutarnjih poslova. 2. etapa sastoji se: od ukazivanja na problem internetskog nasilja projekcijom filma IN , iskustvima djelatnika policije odjela za prevenciju nasilja te upoznavanje sa zakonskom regulativom i preporuke art tehnika od autorice projekta nastavnicima, odgojiteljima, učenicima, štičenicima i roditeljima kao ciljanoj populaciji. Trajanje jedan školski sat u okviru sata razredne zajednice. 3. etapa realizacije je prepoznavanje internetskog nasilja u svojoj okolini te izrada foto, video i filmskih uradaka prepoznatljivog sadržaja na način da dio učenika ili štičenika glumi ( igra ili improvizira) a dio fotografira, snima, montira,... obrađuje materijale uz pomoć svojih nastavnika, odgojitelja i autorice projekta. Trajanje četiri školska sata u okviru slobodnih aktivnosti, dramske i foto, video, filmske grupe. 4. Etapa realizacije prikazivanje art uradaka i zajedničko druženje uz Vatra ( Ivan Dečak glumi u filmu), učenika, štičenika, nastavnika, roditelja uz iskazivanje svojih namjera i aktivnosti u smanjivanju internetskog nasilja, što će činiti i unutarnju evaluaciju koja će biti sastavni dio predstavljanja projekta u Zagrebu. 5. Predstavljanje projekta IN u prostoru Zavičajnog kluba Virovitičana u Zagrebu sa iskustvima i preporukom za širenje na razinu cijele Republike Hrvatske. Predstavljanje je namijenjeno korisnicima istog profila kao i u Virovitici i uz grupu Vatra. Art tehnike najučinkovitije su upravo u radu sa mladima kod osvješčivanja negativnih pojava i u konačnici prevenciji istih, a koristit ćemo se dramom, fotografijom, videom i filmom. Autorica i voditeljica projekta Snježana Lančić : profesionalna glumica, dramska pedagoginja, korisnica erazmus+ donacija u sklopu potpora EU za obrazovanje odraslih, Ovaj projekt rezultat dosadašnjih iskustava i preporuka te stečenih znanja i vještina. U timu za realizaciju: Andreja Galović, Suzana Sokele.
Saznaj više
in.jpg
Udruga Betlehem – Varaždin je osnovana u cilju promicanja, razvitka i unapređenja svijesti o apsolutnoj svetosti ljudskog života, od trenutka začeća do prirodne smrti, te promicanja ljudskih prava nerođene djece. Udruga sukladno ciljevima djeluje na području zaštite ljudskih prava te socijalne djelatnosti. Od 2018. godine Udruga je krenula s adaptacijom i uređenjem Kuće života Gospe Fatimske u Varaždinu koja će biti opremljena za smještaj trudnica- samohranih majki i njihove starije djece . Vodeći se kršćanskim i općeljudskim vrijednostima i idealima, želimo pružiti toplu obiteljsku atmosferu i zajedništvo, razumijevanje i materijalno-duhovnu pomoć onima, koji su zbog različitih neprilika ostali bez obitelji, kuće, potpore, sredstava za život. Diljem Hrvatske pomažemo desecima samohranih majki, trudnim djevojkama i djeci, šaljući pakete s hranom i pelenama. Naša udruga, na veliku sreću i zadovoljstvo mnogih, godišnje spasi mnogu dječicu, koja se „nisu trebala roditi”. Budući da je Udruga neprofitna, nije financirana od strane države, te nema nikakvu stalnu pomoć, financira se isključivo iz donacija dobrih ljudi. Ovim bismo projektom uredili dvorište Kuće života U Varaždinu sa dječjim igralištem te klupicama i stolom za njihove majke. Na taj bismo način omogućili boravak starije djece naših trudnica ili rodilja štićenica na svježem zraku u igri u dvorištu kuće, gdje bi majke mogle nesmetano paziti na njih istodobno brinući za svoje bebe.
Saznaj više
logo.png
Formalno obrazovanje ne pridaje dovoljno pažnje osvještavanju i razvoju kvaliteta ličnosti kod mladih. Svjetska 'dobra praksa' pristupa tome uvođenjem neformalne edukacije o razvoju kvaliteta ličnosti. Edukacija o razvoju ljudskog potencijala, s naglaskom na život u vrlini, postaje ključnim faktorom uspješnosti nekog društva. Međunarodna istraživanja pokazala su da rastom morala raste i prosperitet pojedinca i društva. OMUDRIVANJE je novi program neformalnog obrazovanja za mlade unutar inicijative 4CLEADERSHIP, namijenjen mladima od 18 do 30 godina, koji ima za cilj osvještavanje vlastitog potencijala, upravljanje osobnim potencijalom i njegovim razvojem, buđenje pozitivnog duha, volje u kreativnosti, inovativnosti u stvaranju, otvorenosti prema izazovima i sretnom životu. 4CL edukacija je inovativni model edukacije baziran na iskustvenim radionicama, timskim i osobnim coachinzima koje izvode eksperti iz područja vodstva, edukacije, komunikacije i osobnog razvoja. Naziv edukacije dolazi od 4C - Consciusness, Communication, Creation, Care i L - Leadership. OMUDRIVANJE kao 4CL edukacija za mlade nastalo je kao nastavak 4CL edukacije (SVJESNO VODSTVO), koja je izvođena u prostorima BIZkoshnice tijekom 2018., prvenstveno za startup poslovnu zajednicu i malo gospodarstvo. Navedenu edukaciju osmišljava, organizira i provodi Centar RAM za podršku i razvoj (inicijativa 4Cleadership) u suradnji s Institutom za kreativno obrazovanje, u prostorima BIZkoshnice Coworkinga. Ciljna skupina: mladi, od 18 do 30 godina Vrsta radionice: interaktivne, zabavne, edukativne s uključenim coachinzima Format: 8 modula + coachinzi, 2 ciklusa – proljetni 5/6. mj i jesenski 10/11. mj. (ukupno 2x8 modula+coachinzi) Trajanje modula: svaki od 8 modula sadrži 4 sata edukacije, simulacija i vježbi Trajanje coachinga: 12 h nakon svakog ciklusa (proljetni i jesenski), ukupno 24 h Termin održavanja: u ciklusu od dva tjedna - od utorka do petka po 4 h dnevno, edukacija + coaching subotom 6h, ukupno 44 h u dva tjedna, dva puta godišnje: proljetni 5/6. mj i jesenski 10/11. mj. 2019. Broj polaznika: 25 – 30 po ciklusu / proljetni i jesenski (ukupno 50 – 60) Predavači: stručnjaci po navedenim tematskim područjima Aktivnosti projekta: 1. Priprema i organizacija provedbe programa 2. Aktivnosti promidžbe i predstavljanja projekta vezane uz uključivanje sudionika u projektu, uz naznaku donatora 3. Izvođenje edukacije u 8 modula x 2 4. Izvođenje 12 h coachinga nakon izvedbe svih 8 modula edukacije. 5. Praćenje i evaluacija projekta, izdavanje potvrde o završenoj edukaciji s naznakom logotipa donatora projekta. Sadržaj programa edukacije: MODUL 1. UPOZNAJ SEBE MODUL 2. UPRAVLJANJE VLASTITIM POTENCIJALIMA MODUL 3. UPRAVLJANJE CILJEVIMA MODUL 4. UPRAVLJANJE ODNOSIMA MODUL 5. MOĆ KOMUNIKACIJE MODUL 6. KREATIVNO RJEŠAVANJE PROBLEMA MODUL 7. SURADNJA KROZ PRIHVAĆANJE RAZLIČITOSTI MODUL 8. BALANS U ŽIVOTU
Saznaj više
Omudrivanje photo.jpg
U želji da se doprinese rješavanju zaostatka igre ,vježbe na otoku Brač. mjesto Bol, napravljen je projekt ,, Mali vatorgasci za nas,, koji će djeci, bez obzira na njihove sposobnosti, omogućiti razvoj, prije svega njihovih motoričih, a potom i emocionalnih, psiholoških i socijalnih potencijala ,kroz trening edukacije i natjecanja.
Saznaj više
mali vatrogasci.jpg