Povratak na vrh

„Štedljive sove ostvaruju snove“

Ovaj projekt trebao bi pružiti sveobuhvatan pristup financijskoj pismenosti, pružajući učenicima znanje i vještine koje će im biti korisne kroz cijeli život. Učenici bi tijekom i nakon provedenih aktivnosti trebali razumjeti osnovna novčana pitanja u stvarnim životnim okolnostima da bi razumjeli kako na njih utječe financijsko i ekonomsko okruženje. Trebali bi naučiti što je novac i kako se stvara, zarađuje, troši i štedi, što utječe na cijene stvari koje kupuju te razumjeti kakve veze ima obrazovanje s plaćom, uspjeh s radom te kako oglasi utječu na potrošnju.

O projektu:

Rad na projektu „Štedljive sove ostvaruju snove“ temelji se na radu u grupama od 10 do 15 polaznika. Program se realizira kroz 4 pedagoške radionice i jedne projektne aktivnosti, a planiraju se susreti jednom tjedno, po jedan školski sat. Također, sukladno konkretnim potrebama članova grupe, moguć je i individualan rad. Tematika radionica usko je vezana uz financijsku pismenost: novac, novčano poslovanje, valute, robnu razmjenu, robno – novčano gospodarstvo, prihode, rashode, kako pametno raspolagati vlastitim džeparcem, potrošnja, prava potrošača. Kratak prikaz sadržaja radionica: 1. radionica „Pojava novca“ ima za cilj upoznati učenike s različitim oblicima novca kroz povijest i objasniti njegovu svrhu te pratiti razvojni put novčanog poslovanja od najranijih razdoblja do danas. 2. radionica „Moj prvi budžet“ osmišljena je kako bi učenici naučili kako pratiti svoje prihode i rashode te nakon radionice mogli izraditi jednostavan osobni budžet. Raspravljali bi o tome kako uravnotežiti budžet. 3. radionica „Pametno štedimo“ trebala bi učenike potaknuti na razvijanje navika štednje, a nakon radionice trebali bi razumjeti dugoročne koristi štednje. Kroz razgovor bi saznali o različitim razlozima za štednju (za igračku, izlet, fakultet), a zatim bi bile predstavljene različitih metoda štednje (kasice prasice, štedni računi, smanjenje nepotrebnih troškova). 4. radionica „Ja sam pametni potrošač“ zamišljena je da upozna učenike s osnovnim pravima njih kao potrošača i nauči ih se kako reagirati u slučaju kršenja prava. Učenici bi naučili biti informirani o kvaliteti proizvoda i usluga te njihovom odnosu s cijenama. Kroz radionicu bi ih se informiralo na koji način i kada imaju pravo vraćanja nekog proizvoda te kome se i kako obratiti da bi se zaštitila njihova prava kao potrošača. 5. projektna aktivnost zamišljena kao timski zadatak u kojem će četiri učenika činiti jedno kućanstvo odnosno obitelj. Podijeliti će si uloge, odabrati zanimanja, istražiti kakva je plaća za pojedino zanimanje, troškovi energenata, hrane, kućanskih potrepština, obrazovanja i drugo. Na temelju dobivenih informacija učenici će zatim planirati kućni budžet i plan potrošnje. Cilj je da naši učenici, na primjerima iz svakodnevnog života, steknu znanja i vještine potrebne za upravljanje vlastitim financijama, uoče važnost racionaliziranja potrošnje te nauče štedjeti. Projekt i projektne aktivnosti će voditi Petra Kunštek, učiteljica povijesti i provoditeljica građanskog odgoja i obrazovanja u školi.