Projekt "Financijski inkubator – glas mladih o novcu" provodit će se tijekom jedne školske godine u Gimnaziji Metković s ciljem razvoja financijske pismenosti srednjoškolaca kroz aktivno učenje, istraživanje, timski rad i korištenje suvremenih tehnologija, uključujući alate umjetne inteligencije. Projekt je strukturiran u pet glavnih etapa: 1. faza – Uvodna anketa i vidljivost projekta (rujan): Učenici osmišljavaju i provode anketu pod nazivom Koliko sada znaš o novcu? među svim učenicima škole. Cilj je dobiti uvid u razinu financijskog znanja mladih. Rezultati će biti prikazani putem infografika i grafova te javno objavljeni na web stranici škole, čime se projekt čini vidljivim i relevantnim unutar školske zajednice. 2. faza – Predavanja i podcasti (listopad – veljača): U suradnji s lokalnim stručnjacima iz financijskog sektora (banke, osiguravatelji, poduzetnici), održat će se četiri gostujuća predavanja – po jedno svakog mjeseca od listopada do siječnja. Nakon svakog predavanja, tim učenika intervjuira gosta i izrađuje podcast epizodu. U veljači učenici preuzimaju ulogu predavača – pripremaju i izvode kratko predavanje iz financijske pismenosti te kviz znanja (Kahoot) s nagradama. Taj nastup također će biti zabilježen kao nova podcast epizoda. 3. faza – AI simulacija i digitalna analiza (ožujak – Tjedan novca): Učenici u timovima izrađuju simulaciju osobnog budžeta koristeći alate umjetne inteligencije (ChatGPT, AI asistenti, Excel i dr.). Povezuju znanja iz ekonomije, matematike i informatike kako bi izradili financijske predikcije i razumjeli upravljanje osobnim financijama. Rezultati simulacija predstavljaju se javno putem još jedne epizode školskog podcasta tijekom obilježavanja Tjedna novca. 4. faza – Digitalni info-pult (travanj – svibanj): Učenici izrađuju digitalni edukativni info-pult koji će biti postavljen u hodniku škole. Pult će sadržavati pregledne i praktične informacije: otvaranje računa, vrste kartica, štednja, porezi, prirez, platna lista, osnovne informacije o kreditima i financijskim institucijama u Hrvatskoj. Predstavit će se javnosti u sklopu Dana otvorenih vrata škole, a ostat će trajno dostupan svim učenicima i posjetiteljima. 5. faza – Završna aktivnost: posjet HNB-u (lipanj): Projekt završava terenskom nastavom u Hrvatskoj narodnoj banci u Zagrebu, gdje će učenici upoznati funkcije središnje banke, načela monetarne politike i rad edukativnog odjela HNB-a. Projekt uključuje suradnju nastavnika i učenika, povezivanje s lokalnom zajednicom i vanjskim stručnjacima te promiče suvremene metode obrazovanja – iskustveno učenje, interdisciplinarnost i digitalnu pismenost. Sadržaji i rezultati projekta bit će trajno dostupni putem školskih komunikacijskih kanala, čime se potiče razvoj praktičnih financijskih znanja i aktivna priprema mladih za buduće odgovorno financijsko djelovanje.