Povratak na vrh

Zovnica mudrosti

Očekivani rezultati projekta „Zovnica mudrosti“ uključuju povećanje financijske pismenosti kod najmanje 100 učenika srednjih škola Imotske krajine, što će biti vidljivo kroz bolje razumijevanje pojmova štednje, budžetiranja i odgovornog upravljanja novcem. Sudionici će izraditi i javno predstaviti najmanje 5 edukativnih materijala (plakati, brošure, digitalne prezentacije), čime će se podići svijest o važnosti financijske pismenosti i očuvanja lokalne tradicije štednje. Projekt će potaknuti suradnju između škola i nastavnika, a kroz završnu manifestaciju i medijsku promociju projektnih aktivnosti, rezultati će doprijeti i do šire lokalne zajednice. Također, sudionici će razviti vještine timskog rada, komunikacije i kritičkog razmišljanja, a provedena evaluacija pokazat će porast znanja i interesa za financijske teme.

O projektu:

Projekt „Zovnica mudrosti“ provodit će se tijekom četiri mjeseca i sastoji se od četiri međusobno povezane etape, koje omogućuju učenicima srednjih škola Imotske krajine stjecanje financijskih znanja kroz praktičan i kulturno relevantan pristup. 1. Pripremna faza (1. mjesec): U prvoj etapi projektni tim, sastavljen od nastavnika i učenika, provodi uvodnu radionicu o važnosti financijske pismenosti i lokalnoj tradiciji štednje. Prikupljaju se informacije o povijesnoj ulozi „zovnice“ kroz razgovore sa starijim članovima zajednice i lokalnim stručnjacima. Formiraju se radne skupine učenika, određuju mentori i izrađuje detaljan plan aktivnosti. 2. Edukativne radionice i istraživački zadaci (2. mjesec): U drugoj etapi organiziraju se interaktivne radionice o osnovama osobnih financija: što je štednja, kako planirati budžet, odgovorno trošenje i važnost financijskog planiranja. Učenici provode istraživačke zadatke – prikupljaju priče i anegdote o štednji iz obitelji i lokalne zajednice, istražuju stare predmete i običaje povezane s „zovnicom“. Radionice vode nastavnici ekonomije i gosti predavači (npr. lokalni poduzetnici, bankari). 3. Izrada edukativnih materijala i prezentacija (3. mjesec): Treća etapa usmjerena je na kreativni rad učenika. Na temelju prikupljenih informacija i naučenih vještina, učenici izrađuju edukativne plakate, brošure, digitalne prezentacije i video priloge o važnosti štednje i mudrog upravljanja novcem. Poseban naglasak stavlja se na povezivanje tradicije i suvremenih financijskih izazova. U ovoj fazi učenici pripremaju i završnu prezentaciju projekta. Brošuru koju kreiramo planiramo prevesti na njemački i francuski jezik. 4. Zajednička završna manifestacija i evaluacija (4. mjesec): Projekt završava javnom prezentacijom rezultata u školi ili lokalnoj zajednici, gdje učenici predstavljaju svoje radove, iskustva i stečena znanja pred roditeljima, nastavnicima i predstavnicima lokalne zajednice. Održava se i panel diskusija na temu financijske pismenosti i očuvanja kulturne baštine. Nakon manifestacije provodi se evaluacija projekta kroz anketu među sudionicima i mentorima, a rezultati se koriste za izradu završnog izvješća i prijedloga za nastavak sličnih aktivnosti. Projekt „Zovnica mudrosti“ tako kroz četiri jasno definirane etape omogućuje učenicima ne samo stjecanje praktičnih financijskih znanja, već i jačanje ponosa na lokalnu tradiciju, razvoj timskog rada, komunikacijskih i prezentacijskih vještina te povezivanje škole s lokalnom zajednicom. Ovakav pristup osigurava održivost i dugoročan učinak projekta na financijsku pismenost mladih u Imotskoj krajini.