Projektom Zaslužujem i stvaram bolju budućnost želi se poticati razvoj vještina financijske pismenosti kod učenika Centra za autizam u Osijeku. Procjenom je utvrđena potreba za usvajanjem i razumijevanjem pojmova kao što su novac, kupovina, prodaja i štednja te potreba za pružanjem većeg broja prilika za razvijanje, usvajanje i generaliziranje vještina financijske pismenosti koje će im omogućiti uspješniju i samostalniju budućnost. Projekt će se realizirati u 3 etape. Prva etapa (priprema – rujan 2025.g.): •nabava materijala potrebnih za radionice (igračke: blagajna, novac za igru, proizvodi (namirnice, kućanske potrepštine, društvene igre s novcem); materijali: plastifikator, folije za plastificiranje, Boardmaker program, flomasteri, bojice, papiri…) •priprema i izrada materijala u Boardmaker programu: socijalne priče, komunikacijske ploče za učenike kojima je potreban sustav asistivne tehnologije za komuniciranje, ploče izbora, vizualni predlošci popisa za kupovinu… •nabava štanda za prodaju proizvoda u sklopu učeničke zadruge Oblak (UZ Oblak) Druga etapa (radionice i učenje – tijekom cijele nastavne godine): •radionice u kojima će se učenike razredne i predmetne nastave, odgojno-obrazovnih skupina i produženog stručnog postupka upoznavati s pojmovima novac, kupovina, prodaja, štednja… •zajedničke aktivnosti učenja kroz igru – igre trgovine; društvene igre; simulacije situacija – odlazak u slastičarnu, restoran, kafić, ljekarnu… •uvježbavanje razgovora (verbalnog i slikovnog) u različitim socijalnim situacijama •uvježbavanje vještina na nastavi matematike, sata razrednika, hrvatskog jezika i komunikacije •pregledavanje kataloga, donošenje odluka i sastavljanje popisa za kupovinu •izrada proizvoda za prodaju na štandu UZ Oblak •primjena naučenih vještina u realnim situacijama – odlazak i prodaja izrađenih proizvoda na štandu UZ Oblak Treća etapa (završne aktivnosti, evaluacija projekta – travan-lipanj 2026.g.): •traženje dozvola (za korištenje Boardmaker simbola, za postavljanje ploče) te izrada i postavljanje komunikacijske ploče u trgovačkom centru Portanova (uključuje logo škole, sliku projekta, logo UNIQA) •raspolaganje zarađenim novcem – nabava novih materijala; štednja; odlazak učenika u prodavaonicu, slastičarnicu, restoran, trgovački centar… •finalna procjena vještina, evaluacija projekta, diseminacija