Povratak na vrh

Zaslužujem i stvaram bolju budućnost

Nakon provođenja radionica i svih aktivnosti predviđenih projektom, očekuje se da će učenici razumjeti koncept novca, njegove zarade i potrošnje te štednje. Znat će pročitati cijene proizvoda, uspoređivati ih, zbrajati te odabrati što je jeftinije među ponuđenim proizvodima. Znat će samostalno odrediti količinu novca koju trebaju za plaćanje proizvoda. Samostalno će sastavljati popis potrepština, pronalaziti njihove cijene, uspoređivati ih te, uz pratnju učitelja, ići u nabavku. Očekuje se da će učenici uspješno komunicirati s različitim osobama koje provode uslužne poslove (konobar, prodavač…), uspješno komunicirati u ulozi „prodavača“ na štandu UZ Oblak te samostalno obaviti manju kupovinu (npr. naručiti čaj/kolač, kupiti balone, ulaznicu za kino, materijale za izradu predmeta…).

O projektu:

Projektom Zaslužujem i stvaram bolju budućnost želi se poticati razvoj vještina financijske pismenosti kod učenika Centra za autizam u Osijeku. Procjenom je utvrđena potreba za usvajanjem i razumijevanjem pojmova kao što su novac, kupovina, prodaja i štednja te potreba za pružanjem većeg broja prilika za razvijanje, usvajanje i generaliziranje vještina financijske pismenosti koje će im omogućiti uspješniju i samostalniju budućnost. Projekt će se realizirati u 3 etape. Prva etapa (priprema – rujan 2025.g.): •nabava materijala potrebnih za radionice (igračke: blagajna, novac za igru, proizvodi (namirnice, kućanske potrepštine, društvene igre s novcem); materijali: plastifikator, folije za plastificiranje, Boardmaker program, flomasteri, bojice, papiri…) •priprema i izrada materijala u Boardmaker programu: socijalne priče, komunikacijske ploče za učenike kojima je potreban sustav asistivne tehnologije za komuniciranje, ploče izbora, vizualni predlošci popisa za kupovinu… •nabava štanda za prodaju proizvoda u sklopu učeničke zadruge Oblak (UZ Oblak) Druga etapa (radionice i učenje – tijekom cijele nastavne godine): •radionice u kojima će se učenike razredne i predmetne nastave, odgojno-obrazovnih skupina i produženog stručnog postupka upoznavati s pojmovima novac, kupovina, prodaja, štednja… •zajedničke aktivnosti učenja kroz igru – igre trgovine; društvene igre; simulacije situacija – odlazak u slastičarnu, restoran, kafić, ljekarnu… •uvježbavanje razgovora (verbalnog i slikovnog) u različitim socijalnim situacijama •uvježbavanje vještina na nastavi matematike, sata razrednika, hrvatskog jezika i komunikacije •pregledavanje kataloga, donošenje odluka i sastavljanje popisa za kupovinu •izrada proizvoda za prodaju na štandu UZ Oblak •primjena naučenih vještina u realnim situacijama – odlazak i prodaja izrađenih proizvoda na štandu UZ Oblak Treća etapa (završne aktivnosti, evaluacija projekta – travan-lipanj 2026.g.): •traženje dozvola (za korištenje Boardmaker simbola, za postavljanje ploče) te izrada i postavljanje komunikacijske ploče u trgovačkom centru Portanova (uključuje logo škole, sliku projekta, logo UNIQA) •raspolaganje zarađenim novcem – nabava novih materijala; štednja; odlazak učenika u prodavaonicu, slastičarnicu, restoran, trgovački centar… •finalna procjena vještina, evaluacija projekta, diseminacija