Povratak na vrh

Escape Room

Očekujemo da se kao rezultat istakne razvijena aplikacija s edukativnim sadržajem te izvedena Escape Room aktivnost u školi. Projekt je osmišljen tako da bude dugoročno održiv. Aplikacija može ostati dostupna i koristiti se u nastavi ekonomije, kao fakultativni predmet za sva usmjerenja učenika ili kao dio međupredmetnih tema. Escape Room se može povremeno obnavljati i koristiti za buduće generacije učenika, kao i tijekom Dana škole, Europskog tjedna novca, perioda upisa novih učenika, otvorenih dana za roditelje, i sl. Očekujemo povećanje razine financijske pismenosti među učenicima, jačanje digitalnih i prezentacijskih vještina te aktivno sudjelovanje učenika u osmišljavanju i provedbi projekata. Također, rezultati se očekuju i kroz usvajanje ishoda u učenju, gdje će učenici razumjeti osnovne financijske pojmove i procese, razviti vještine upravljanja osobnim financijama, naučiti donositi financijske odluke na temelju podataka, osvijestiti važnost odgovorne potrošnje i štednje, i sl.

O projektu:

Projekt, kako su ga osmislili učenici drugog razreda gimnazije i drugog razreda usmjerenja strojarskih računalnih tehničara, sastoji se od dvije faze: • Faza 1: Aplikacija – edukativna igra U prvoj fazi učenici razvijaju edukativnu aplikaciju u obliku igre koja se sastoji od 6–7 razina. Svaka razina obuhvaća jednu tematsku cjelinu iz područja financijske pismenosti. Primjeri takvih razina, odnosno tematskih cjelina, su npr.: osnove novca i valuta – kviz o vrstama novca, štednji, zamjeni valuta; proračun kućanstva – raspodjela mjesečnog budžeta; bankovne usluge – razlikovanje kartica, kamate, štedni računi; krediti i zaduživanje – razumijevanje uvjeta kredita, otplata, kamate; sigurnost i online kupovina – kako sigurno kupovati online; porezi i davanja – osnovni pojmovi o porezima i doprinosima; inflacija – vrste, uzroci i posljedice; investiranje i planiranje budućnosti – štednja, mirovine, ulaganja. Cilj ovih aktivnosti je da kroz kvizove, simulacije i mini-igre učenici skupljaju bodove koji im omogućuju pristup drugoj fazi – Escape Roomu. • Faza 2: Escape Room – izazov financijskog bijega Druga faza projekta uključuje postavljanje Escape Room-a u školi. Radi se o fizičkom prostoru osmišljenom kao niz međusobno povezanih zagonetki pozicioniranih na pojedinim punktovima (stanicama). Sudionici rješavaju financijske zagonetke temeljene na realnim životnim situacijama. Svaki točno riješen zadatak donosi dio „koda“ potrebnog za "bijeg" iz sobe. U nastavku slijede primjeri zadataka u ovoj fazi: izračunavanje preostalih sredstava nakon mjesečnih troškova; usporedba dvije ponude kredita (efektivna kamatna stopa); prepoznavanje lažne e-poruke s lažnom bankovnom adresom; ispunjavanje obrasca za plaćanje režija; pravilno ulaganje određenog iznosa novca u simuliranom tržištu; izračun prodajne cijene proizvoda/usluge uz primjenu odgovarajuće stope PDV-a; usporedba potrošačkih košarica u različitim uvjetima inflacije. Escape Room potiče primjenu stečenih znanja, timski rad, kritičko razmišljanje i donošenje odluka pod pritiskom vremena.