Poboljšanje financijske pismenosti djece i mladih
Udruga za pomoć djeci i mladima Radost iz Pleternice osmislila je projekt kojim bi djeci i mladima s invaliditetom te djeci i mladima bez invaliditeta približili važnost financijske pismenosti i to posebno u segmentu svakodnevnog života i budućnosti. U projektu koji je trajao od 15. srpnja do 13. prosinca 2024. godine sudjelovalo je 36 polaznika. Projekt je bio podijeljen u tri faze. Prvi dio uključivao je radionice o osnovama financijske pismenosti, na kojima su mladi naučili zašto je važno dobro upravljati vlastitim novcem i kako to činiti. U drugoj fazi polaznici su imali priliku steći znanje o tome što im je sve potrebno za okretanje vlastitog posla, a treći, praktični dio bio je posvećen rješavanju jednostavnih zadataka i hipotetskih situacija. Polaznici su također naučili koliko je važno drugima prenositi svoje znanje o dobrom upravljanju vlastitim novcem.
Matematika u svijetu financija
Projekt „Matematika u svijetu financija“ Osnovne škole Josipa Kozarca iz Slatine usmjeren je na edukaciju učenika 7. i 8. razreda o upravljanju osobnim financijama, s ciljem povećanja financijske stabilnosti i sigurnosti. Projekt obuhvaća niz aktivnosti, uključujući brojne radionice, praktične vježbe, projektne zadatke, kviz znanja te posjet banci. Sve aktivnosti pokrivaju osnovne financijske pojmove, kao što su budžetiranje, štednja, ulaganje, upravljanje dugom te razumijevanje financijskih proizvoda i usluga.
Projekt uključuje suradnju s obrazovnim institucijama poput Veleučilišta u Virovitici te financijskim institucijama poput Slatinske banke u Slatini. Dugoročno, projekt teži stvaranju financijski pismene populacije koja može učinkovito upravljati svojim financijama i pridonijeti gospodarskoj stabilnosti zajednice.
Polaznici radionica upoznali su se s osnovnim financijskim pojmovima poput osobnog financijskog planiranja, upravljanja dugom, štednjom i ulaganjem. Od osnovnih financijskih pojmova definirana je kamatna stopu, inflacija, proračun. Pritom su učenici mogli izraditi jednostavan proračun (prihodi, troškovi, štednja). Pri učenju o planiranju osobnog financijskog proračuna isticat ćemo važnost štednje i upravljanja dugom.
Radionica „Planiranje za velike životne događaje“ učenike je naučila kako štedjeti za obrazovanje, kupnju nekretnine, mirovinu. Obilježen je Svjetski dan tablice množenja u kombinaciji s aktivnostima za povećanje financijske pismenosti, a to može značajno doprinijeti razvoju ključnih vještina među učenicima.
Matematika u svijetu financija
Rasti…a zašto?
Cilj projekta udruge Progressus iz Brežana Lekeničkih bio je osigurati da djeca i mladi razviju zdrav odnos prema novcu te steknu ključne vještine za donošenje promišljenih i odgovornih financijskih odluka. Projekt "O novcu nauči da te poslije ne muči" već sada pokazuje iznimne rezultate u širenju financijske pismenosti među mladima
Kao središnji dio projekta, snimljen je video serijal kratkih videa čiji je cilj osigurati da mladi razviju zdrav odnos prema novcu i budu osposobljeni donositi promišljene i odgovorne financijske odluke. Video serijal je kreiran s namjerom da ključne financijske pojmove i strategije učini razumljivima i pristupačnima mladima, koristeći moderan i interaktivan pristup. Kao glavno lice serijala odabran je ugledni i u javnosti popularni financijski stručnjak Andrej Grubišić, čiji jednostavan i prilagođen stil komunikacije uspješno približava teme štednje, ulaganja i opće financijske odgovornosti. Njegova prisutnost u projektu dodatno je osigurala kredibilitet i prepoznatljivost sadržaja.
Glavni kanal distribucije serijala bila je društvena mreža TikTok, prepoznata kao najpopularnija platforma za ciljnu skupinu projekta. Zahvaljujući tom strateškom izboru, video serijal je do sada pregledalo preko 14.000 ljudi, dok se po završetku emitiranja svih epizoda očekuje minimalno 30.000 pregleda. Ovaj uspjeh ukazuje na relevantnost i atraktivnost sadržaja među mladima.
Uz TikTok serijal, u sklopu projekta izrađen je i edukativni dokumentarac u trajanju od 30 minuta (podijeljen u pet glavnih poglavlja: VAŽNOST FINANCISJKE PISMENOSTI, OSNOVNI TERMINI, ŠTEDNJA, ULAGANJA i ZAKLJUČAK) koji će biti distribuiran u 800 osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske. Za potrebe distribucije izrađena je opsežna lista kontaktnih podataka edukativnih ustanova. Kako bi se dodatno osigurala trajna vrijednost projekta, izrađen je i priručnik pod nazivom "TVOJ PRVI NOVČANIK: KAKO PAMETNO RUKOVATI NOVCEM." Ovaj priručnik nudi praktične savjete i jednostavno objašnjenje osnovnih financijskih pojmova, poput štednje, trošenja i donošenja financijskih odluka, omogućujući mladima da steknu ne samo teoretsko znanje već i vještine koje mogu primijeniti u svakodnevnom životu.
Projekt je već sada pokazao kvalitetan utjecaj među ciljnom skupinom šireći svijest o financijskoj pismenosti među mladima. Kroz inovativan pristup, korištenje relevantnih platformi i edukativnih alata, "O novcu nauči da te poslije ne muči" doprinosi stvaranju generacija koje će biti sposobne odgovorno upravljati vlastitim financijama i graditi sigurniju budućnost za sebe i svoje zajednice. Ovakav pristup financijskom obrazovanju ne samo da jača osobne vještine mladih, već pozitivno utječe i na širu zajednicu, stvarajući temelje za financijski odgovorno društvo. Primarni cilj projekta Udruge Progressus bio je na zabavan i jednostavan način kroz inovativne kanale i formate pružiti djeci i mladima temeljna znanja o financijskim konceptima i vještinama upravljanja novcem. Kroz dokumentarac od pet poglavlja, djeca i mladi imaju priliku učiti izravno od priznatih stručnjaka iz područja financija, računovodstva, bankarstva i investicijskih fondova.
Video serijal je snimljen u formatu prilagođenom mlađoj populaciji, s dinamičnim i interaktivnim pristupom.
HUB financijske pismenosti
HUB Pismenosti je inovativni projekt udruge KUT usmjeren na povećanje financijske pismenosti među djecom i mladima u Hrvatskoj. Kroz seriju interaktivnih radionica, edukativnih modula i praktičnih savjeta, projekt koji je još uvijek u tijeku educira mlade o osnovnim financijskim pojmovima i vještinama potrebnim za odgovorno upravljanje osobnim financijama. Temeljne teme obuhvaćaju upravljanje budžetom, štednju, razumijevanje kredita i investiranje. Projekt koristi iskustva i stručnost naših članova i partnera kako bi pružio sveobuhvatnu i pristupačnu financijsku edukaciju, čime doprinosi smanjenju financijske nepismenosti i poticanju ekonomske stabilnosti mladih. HUB Pismenosti je osmišljen kako bi povećao financijsku pismenost među djecom i mladima u Hrvatskoj kroz niz pažljivo osmišljenih aktivnosti. Projekt se provodi u tri glavne etape: pripremna faza, faza provedbe i faza evaluacije i praćenja.
U prvoj fazi projekt se fokusirao na istraživanje i razvoj obrazovnih materijala. Tim stručnjaka izradio je kurikulum koji pokriva ključne financijske teme poput upravljanja budžetom, štednje, razumijevanja kredita i investiranja. Pripremljeni su interaktivni moduli i materijali za radionice te su osigurani resursi za gamifikaciju učenja.
U drugoj fazi organizirane su radionice diljem Hrvatske, prilagođene različitim dobnim skupinama, koristeći metode aktivnog učenja, simulacije stvarnih financijskih scenarija i igre za bolje razumijevanje financijskih koncepata. Organizirat ćemo sesije mentorstva gdje će mladi imati priliku razgovarati s financijskim stručnjacima. Savjeti i mentorstvo će im pomoći u donošenju odgovornih financijskih odluka i primjeni naučenih vještina u stvarnom životu.
Gamifikacija učenja - U svrhu povećanja angažmana, koristit ćemo elemente gamifikacije. Sudionici će moći skupljati bodove i nagrade za uspješno završene zadatke, što će ih dodatno motivirati.