Povratak na vrh

Zamijeniti ili prenamijeniti, pitanje je sad!

Očekujemo svrsishodno uređen dio dvorišta u kojem je tema održivosti i recikliranja dominantna. Očekujemo senzibilizaciju, znanja i vještina recikliranja te razvoj vlastitih kreativnih potencijala. Očekujemo da ćemo suradnjom sa lokalnom zajednicom i volonterima nadahnjivati druge. Očekujemo pri tome i integraciju naših korisnika. Očekujemo dobro osmišljeno i kvalitetno provođenje slobodnog vremena naših korisnika, a koje će razvijati senzorno učenje i kognitivne vještine. Očekujemo višeosjetilni park koji će biti i nadahnuće za druge parkove ustanovama. Očekujemo da proces razvrstavanja započinje već u samim skupinama (npr.čepovi). Očekujemo da ćemo pridonijeti isticanju važnosti teme održivosti. Očekujemo da proizvodimo manje otpada i na taj način smanjimo svoj ekološki otisak. Očekujemo da djeca s teškoćama u razvoju i odrasle osobe s invaliditetom budu aktivni nosioci ovog projekta. Očekujemo povećati svoju vidljivost u društvu te na taj način promovirati rad s ranjivim skupinama.

O projektu:

Ovim projektom bismo dio našeg parka obnovili i prenamijenili u interaktivni prostor u kojem bi dominantna tema bilo kreativno recikliranje i sortiranje otpada. 1. Dio našeg parka u kojem se nalaze manji betonski blokovi (različitih oblika) bi obložili drvenim daskama te tako dobili klupe i stolove. 2. U tom prostoru bi se održavale edukativne radionice o prepoznavanju materijala, sortiranju/recikliranju, ali i drugim bitnim temama vezano uz okoliš (primjerice prigodno obilježavanje Dana planete zemlje, Svjetske dane sunca, šuma, voda i dr.) 3. U tom prostoru bi se razvrstavao otpad, a sačuvali bi se svi dijelovi koje je moguće prenamijeniti. 4. Od dijelova namijenjenih za prenamjenu bi se izrađivali didaktički materijali kroz kreativne radionice, a koji bi djecu svakodnevno pozivali na istraživanje U prostoru bi se izradile i postavile drvene konstrukcije (ploče i rešetke) na koje bi montirali napravljeni didaktički materijal , a koji bi bio prilagođen djeci. Materijal bi poticao senzorno učenje, polisenzornu stimulaciju. Djeca bi izložene didaktičke materijale mogli istraživati kroz dodir, vid, proizvodili bi zvuk, usvajali bi pojmove, razvijali finu motoriku, poticali na igru i boravak na otvorenom, a kroz zajedništvo bi povećavali i svoje emocionalno socijalne vještine (primjerice stari poklopac može biti izvrstan dio za proizvodnju muzike, kotačići od starih autića nanizani nam mogu pomoći da razvijamo finu motoriku i učimo brojeve, stara platna se mogu izrezati i ukrasiti perlicama te namirisati eteričnim uljima kako bi u istraživanje uključili i osjet njuha itd.). Radionicama bi se razvijao i kreativni potencijal djelatnika i osjećaj zadovoljstva u svom radu. 5. U prostoru se nalaze i dva velika ping pong stola koje želimo sačuvati brušenjem i bojom. Osim za sportske aktivnosti poslužio bi također kao veća ploha za razvrstavanje otpada i likovne radionice u kojima bi kreativno reciklirali materijal (zašto bi kupovali platna za crtanje kada imamo stara platna, a tako je i izrađen naš logo za projekt). 6. Postavljanje vizualno veselih kanti za smeće motiviralo bi korisnike na bacanje smeća za na to predviđeno mjesto. 7. Bojom za beton bismo nacrtali vizualnu podršku za proces razvrstavanja i odlaganja otpada. Naši korisnici lakše usvajaju i primjenjuju znanja i vještine koje su vizualno potpomognute. 8. U skupine bismo stavili svrsishodne ormariće u kojima bi se sačuvao prethodno razvrstani repromaterijal za daljnju uporabu i prenamjenu (npr. čepovi), a koji bi poticao da proces recikliranja započinje čim prije. 9. U obnovljenom prostoru mogli bismo ugostiti lokalnu zajednicu: Gimnastički klub Brezovica, Dječji vrtić Brezovica i Osnovnu školu Brezovica, postojeće udruge te na taj način surađivati na temama održivosti. Omogućilo bi to nama i lokalnoj zajednici senzibilizaciju i međusobnu integraciju. 10. Obzirom da su u naš rad uključeni i volonteri i na taj način uključujemo širi krug ljudi u važnost teme održivosti.