Povratak na vrh

RAZLIČITI, ALI SVI ZA ZELENO

Očekivani rezultati projekta: 1. Održane 4 radionice na kojima je 20 učenika steklo znanja o zaštiti biljnog i životinjskog svijeta, zaštiti vode, obnovljivim izvorima energije i proizvodnji zdrave hrane; 2. Stečene vještine kod 20 učenika za izradu herbarija i kako ponovno uporabiti ostatke otpada za izradu ukrasnih predmeta; 3. Organizirana izložba na kojoj su izloženi radovi s radionica i promoviran projekt.

O projektu:

Člankom 3 Ustava Republike Hrvatske, očuvanje prirode i čovjekovog okoliša proglašeno je jednom od deset najviših vrednota Ustava. Prema pedagoginji dr. sc. Renati Jukić ekološkoj krizi u kojoj živimo doprinosi i to što su ekološki odgoj i obrazovanje u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu zanemareni i svode se na sadržaje prirodno znanstvenih predmeta, osnovnih i srednjih škola (R. Jukić, Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba, Socijalna ekologija 2011;br. 20., str. 268-286). S obzirom na manjkavo obrađivanje tema vezanih uz održivi razvoj u redovnom obrazovanju u projektu organizirat ćemo aktivnosti za 20 učenika u dobi od 11 do 15 godina (5-8. razred osnovne škole), 10 učenika s oštećenjem vida i 10 učenika bez invaliditeta. Etape projekta: 1. Priprema projekta provodit će se na sastancima projektnog tima, individualnim razgovorima, planiranjem, pozivanjem telefonom i e-mailom na aktivnosti. Vrijeme provedbe: 1-15. rujan. 2. Učimo od prirode u prirodi - održavanje cjelodnevnog zelenog izleta na Medvednicu. Na početku izleta provest će se edukacija kako voditi slijepu osobu i edukacija o pravilnom pješačenju i planinarenju. Na izletu ćemo se kroz šetnju i planinarenje upoznati s biljnim i životinjskim svijetom te važnosti čovjekovog utjecaja na ekosustav. Sakupili bi biljke i napravili mali herbarij, tako da učenicima ostane trajno biljke za učenje. Posjetit ćemo špilju Veternicu. Vrijeme provedbe: 16-30. rujan. 3. Kako očuvati naše vode – na ovoj radionici bavili bi se važnosti vode za sva živa bića i kako ne možemo preživjeti bez pitke vode. Kako dolazi do zagađenja voda, tko su najveći zagađivači, kako možemo mi pridonijeti zaštiti voda lokalno, a i globalno. Vrijeme provedbe: 1-15. listopada 4. Održivih 5R (na engl. Jeziku: rethink, refuse, reuse, recycle i rot; na hrv. jeziku: razmisli, odbij, ponovno upotrijebi, recikliraj i kompostiraj). Načini na koje se mijenja razmišljanje o otpadu i kako zapravo postići da se smanji nastajanje otpada. Preslikavanje primjera iz prirode, jer priroda ne stvara otpad. Kroz interaktivne sadržaje će se raditi s učenicima o osvještavanju tok aspekta našeg svakodnevnog života. Vrijeme provedbe: 16-31. listopada 5. Energija i hrana – kako smanjiti potrošnju fosilinih goriva korištenjem obnovljivih izvora energije i važnost uzgoja vlastite hrane. Kroz priču i interaktivne aktivnosti upoznajemo učenike s obnovljivim izvorima te učimo kako uzgojiti hranu u gradu i na malim prostorima. Vrijeme provedbe: 1-15. studeni. 6. Kreativno zeleno – radionica na kojoj će se raditi na temu kako iskoristiti otpad za izradu ukrasnih predmeta od starog papira, boca i tekstila. Vrijeme provedbe: 16-30. studeni 7. Promocija projekta – organizacija izložbe u Galeriji Kristofora Stankovića. Vrijeme provedbe: 1-15. prosinac 8. Praćenje projekta - na osnovi prikupljene dokumentacije izradit će se financijski i narativni izvještaj. Vrijeme provedbe: 16-31. prosinac