Povratak na vrh

DendroLogično - učimo o biološkoj raznolikosti i važnosti stabala praktikum za djecu

Djeca sudjeluju na radionicama nakon čega su bogatija za iskustvo i konkretna znajanja o biološkor raznolikosti stabala. Znaju prepoznati vrste o kojima su učili, koje su crtali i sakupljali. Razumiju da su stabla živa bića koja rastu žive i umru. Shvaćaju da su stabla bitina za druga živa bića kao izvor hrane i skloništa. Svhaćaju da drveće ima brojne uloge koje pomažu ljudima : pružanja hladovine, zaštita od vjetra, zaštita od erozija i poplava, ljepota krajolika, šumski plodovi poput krestena. Djeca razumijevaju ulogu žira i bukvice u prehrani divljih životinja i nastanku novih šuma. Susreću se i demistificiraju znanstveno nazivlje, stječu pojam o biološkoj raznolikosti vrsta, o genetskoj i fenotipskoj raznolikosti pripadnika iste vrete (u redu je biti drugačiji). Shvaćaju ulogu i važnost stabala kod proizodnje kisika. Postaju zagovornici i zaštitnici prirode.

O projektu:

DendroLogično - učimo o biološkoj raznolikosti i važnosti stabala praktikum za djecu. Djeca znaju prepoznati stotine logo-tipova različitih proizvoda i trgovačkih marki dok ujedno vrlo malo znaju o živom svijetu koji ih okružuje. Želimo djecu poučiti o različitim vrstama drveća važnosti drveća u očuvanju biološke raznolikosti. Najveća živa bića u svijetu bilja promatramu kroz prizmu ekologije, staništa, tvorinice kisika, hrane i staništa za drugi živi svijet. Govorimo o tipovima šuma i biljnih zajenica, te evolucijskom razvoju stabala od pra početaka. Identificiramo drevna i najstarije vrste na svijetu koje su živjele u doba dinosaura. Uz vodstvo šumarskog stručnjaka djeca otkrivaju drveće spektakularna i važna živa bića, uče o njihovim karakteristikama, djelovnim stabla, razmnožavanju životnom ciklusu i drugim zanimljivim činjenicama poput toga kako stabla međusobno komuniciraju i dijele informacije mrežom korjenova sustava. Učimo o bioničkim principima i tehnološkim inovacijama proizašlim i nastalim iz promatranja prirode. Priroda sama daje brojna tehnička i STEM rješenja koja mogu pomoći opstanku ljudi na Zemlji: Sunčani kolektor koji oponaša princip fotosinteze, propeler, transport vode, povezanosti godova i klimatskih prilika što možemo saznati o klimi u prošlosti. Učimo o suradnji i međusobnoj podrški stabala sa gljivama, životinjama i kukcima. Učimo o korjenovom sustavu mreži infomacija koje se prenose šumskim WEB-om. Demistificiramo stručno nazivlje stabala i jezik znanosti latinski. Program se provodi od lipnja do kraja godine , tako da jeca imaju priliku spoznati sezonalnost u prirodi. Sakupiti svoj herbar. Na svakoj radionici postavlja se nekoliko tema za diskusiju primjerenu djeci. Čitaju se priče i suptilen poruke koje možmo naučiti od stabala. Etape projekta: priorema, izrada slikovnice DendroLogično, vođene radionice u trajanju do 3 sata primjerene djeci starije vrtićke i malđe škiolske dobi 1-4 razreda prema prethodnoj prijavi odgojitelja i učitelja. Radkonice se odvijaju u urbanim šumama Grada Zagreba i prostorijama naše udruge. Promocija projekta putem društvenih mreža, i mozaičnih tv emisija.