Povratak na vrh

BIO otpad, ali više nije

Nakon provedene edukacije, učenici će osvijestiti važnost pravilnog odvajanja organskog otpada i njegovog adekvatnog zbrinjavanja. Usvajanjem teorijskih osnova o procesima kruženja tvari u prirodi i hranidbenim lancima naučiti će kako u prirodi i prirodnim procesima „nema otpada“ te kako to možemo iskoristiti i replicirati u svakodnevnom životu škole. Svi učenici Osnovne škole Fran Koncelak Drnje naučiti će kako razdvajati organski otpad te kako se gospodari istim. Naučeno mogu primjenjivati ne samo u školi već i u vlastitim domovima. Izradom kompostišta škola će imati vlastiti kompost koji će se koristiti za gredice ljekovitog i začinskog bilja. Ljekovito i začinsko bilje moći će se koristi prilikom izrade sapuna, ali i za pripremu domaćih čajeva. Prikupljanje ostataka hrane koji će se otpremati lokalnim svinjogojcima škola će zbrinuti otpad, ali istovremeno i učvrstiti odnose između škole i lokalne zajednice.

O projektu:

1. ETAPA Za provedbu aktivnosti važno je napomenuti da se Osnovna škola Fran Koncelak Drnje sastoji od jedne matične škole u Drnju i četiri područne u Peterancu, Sigecu, Torčecu i Hlebinama. Od navedenih pet škola u četiri postoji školska kuhinja i pripremaju se obroci. Projektne aktivnosti vezane za izgradnju kompostišta, skupljanje ostataka kuhane hrane i izrada sapuna odvijati će se u školama u Drnju, Peterancu, Hlebinama i Sigecu. Kako u područnoj školi Torčec nema školske kuhinje učenici iz te škole sudjelovati će samo u prvoj etapi projekta. Kompostirati će se otpad nastao održavanjem školskog dvorišta. Upoznavanje učenika s pojmom hranidbenog lanca i kruženja tvari u prirodi. Učenici će po razrednim odjelima nakon teorijske osnove o hranidbenim lancima i kruženju tvari u prirodi izrađivati prikaze hranidbenih lanaca od različitih recikliranih materijala te će istima ukrasiti svoje učionice. Posjet kompostani grada Koprivnice, učenici će se prilikom posjeta gradskoj kompostani upoznati s procesima koji se odvijaju tijekom kompostiranja organskih ostataka, ali i o postupcima pripreme organskih ostataka za kompostiranje. Uz to naučiti će i koji organski otpad je prihvatljiv za kompostiranje. Radionica sa školskim kuharicama – Kuharice će učenicima pokazati sve vrste organskog otpada koji se stvara prilikom pripreme hrane, a učenici će tada izraditi PLAN RASPOLAGANJA ORGANSKIM OTPADOM te odlučiti koji dio otpada će se kompostirati. Izrada kompostišta - Radionica s domarima i učiteljem tehničke kulture te učenicima koji sudjeluju u aktivnostima Kluba mladih tehničara u sklopu koje će učenici izraditi kompostište u krugu škole. ETAPA 2 Nabava odgovarajućih spremnika za razdvajanje organskog otpada: kompostni otpad, otpad za prehranu svinja i otpadno ulje iz kuhinje. Postavljanje spremnika u blagovaonski dio škole. Učenici će izraditi plakate kojima će označiti i objasniti svim učenicima škole što će se odvajati u koji spremnik. Izrada promotivnog letka kojima će učenici pozvati sumještane koji se bave svinjogojstvom na suradnju sa školom odnosno na redovito preuzimanje ostataka hrane. ETAPA 3 Izrada sapuna postupkom saponifikacije iz otpadnog ulja iz školske kuhinje. Nakon što se napune spremnici za otpadno ulje, učenici će započeti s izradom sapuna. Radionice izrade sapuna voditi će učiteljica kemije. Prije početka izrade učenici će se upoznati s teorijskom osnovom primjerenom njihovoj dobi. Nakon sazrijevanja sapuna, učenici će iste pakirati i skladištiti u školi kako bi se isti koristili u školi umjesto komercijalnih sapuna. Izrada gredice sa začinskim i ljekovitim biljem. Učenici će izraditi gredice na koje će posaditi začinsko bilje koje će se u narednom periodu koristiti kako bi obogatili sapune. Gredice će se nastaviti koristiti i održavati u narednom periodu, a kada dozrije kompost u školskom kompostištu, isti će se koristiti za obogaćivanje tla gredica.