Povratak na vrh

Izgradnja učionice na otvorenom

Po završetku projekta očekujemo prostor u školskom dvorištu koji će služiti učenicima, učiteljima i dijelu lokalne zajednice (vrtić) u toplijem dijelu godine, kada to vremenske prilike dopuštaju. Očekivani učinak izgradnje učionice na otvorenom na učenike i djelatnike naše škole koji će je koristiti jest stjecanje novih znanja i vještina kroz aktivnosti na otvorenom, poticanje ekoloških vrijednosti, poticanje održivog razvoja i zdravih životnih navika. Učionica bi bila izvrsna nadopuna školskom vrtu u povišenim gredicama kako bi učenici mogli pratiti rast i razvoj biljaka te učiti o ekološkom uzgoju hrane. Aktivnostima u prirodi omogućit ćemo učenicima drugačiju percepciju učenja i nastavnog gradiva. Učenici će lakše uočavati promjene u prirodi i okolišu koji nas okružuje. Zahvaljujući takvom poučavanju, prirodoslovne, umjetničke i druge aktivnosti moći ćemo izvoditi vani.

O projektu:

Projekt bi imao dvije glavne etape. Prva etapa je izgradnja same učionice na otvorenom zbog čega nam i trebaju sredstva koja tražimo putem ovog natječaja. Izvođač radova bi po ponudi izgradio učionicu na otvorenom u dvorištu naše škole. Imamo veliki vanjski prostor te nam je škola okružena zelenilom, drvećem i travnatim površinama. Želimo očuvati okoliš škole, ali i iskoristiti ga na najbolji mogući način za učenje i razvoj učenika, a ne da stoji neiskorišten. Uvjeti su idealni za izgradnju jedne takve učionice na otvorenom koja bi doprinijela razvoju ekološke svijesti i zdravih životnih navika svih naših učenika i učitelja. Druga etapa bi bile same aktivnosti koje bi se provodile u učionici na otvorenom. Učionica na otvorenom omogućila bi niz aktivnosti: izvođenje redovne nastave, izvođenje izvannastavnih aktivnosti, radionice različite tematike, kvizove i natjecanja, istraživačku nastavu, promatranje klimatskih promjena, ukratko učenje promatranjem prirode i prirodnih pojava, eksperimentom (pokusom) i praktičnim radom te iskustvenim učenjem. Niz je mogućnosti koje će nam vanjska učionica, kao poticajna okolina, pružiti. U učionici planiramo ugostiti različite predavače s temama o zaštiti okoliša, zdrave prehrane, ali i druge struke i teme. U školskom dvorištu planira se i postavljanje meteorološke stanice pa bi projekt izgradnje učionice na otvorenom bio izvrsno proširenje ekološkim aktivnostima koje provodimo kroz Erasmus projekt “Živi zeleno, živi zdravo”, a uz meteorološku stanicu otvara se i niz drugih mogućnosti u koje bi se učenici mogli uključiti kroz nastavu geografije, biologije i fizike te na taj način razvijati STEM interese. Osim razvijanja ekološke svijesti, učenicima bi se korištenjem učionice, omogućio boravak na otvorenom, ne svježem zraku te bi se kroz učenje u pokretu poticao zdrav način života. Danas sve više djece sve manje vremena provodi vani, a puno vremena unutra za računalima i mobitelima. Učenjem vani, putem aktivnosti u učionici na otvorenom, želimo to promijeniti.