Povratak na vrh

„OTPAD SREDI, GRAD UREDI“

Želja nam je potaknuti dječju maštu,probuditi njihov interes za dane teme,motivirati ih na propitkivanje,kritičko razmišljanje,kreativni eksperiment i daljnje traganje kod kuće i školi.Djeca trebaju od malih nogu osvijestiti implikacije njihovog svakodnevnog ponašanja i odluka na zajednicu i ekosustav,promijeniti percepciju o otpadu kao vrijednom resursu koji se dalje pretvara u nove materijale i proizvode,naučiti stvarati umjesto konzumirati te kritički propitkivati odakle je nešto došlo,gdje će završiti,je li im potrebno i što oni kao pojedinci mogu učiniti.S druge strane,želimo pružiti potporu golemoj dječjoj kreativnosti i genijalnosti,dati im do znanja kako imaju apsolutnu moć oblikovati svijet u kojem žive te kako njihove vlastite ideje i eksperimenti utječu na formiranje bolje zajednice.

O projektu:

Projekt/program održavao bi se na otvorenom, namijenjen djeci od 3 do 12 godina koja zajedno sa svojim roditeljima interaktivno sudjeluju u programu, uče o održivom razvoju, važnosti očuvanja prirode te usvajanju zdravih prehrambenih i sportskih navika. Koncipiran je kao cjelodnevni program za inspiraciju i edukaciju novih naraštaja koji su nositelji održivog razvoja zajednice. Sastoji se od interaktivnih custom made radionica edukativno-kreativnog karaktera, sportskog i zabavnog programa te edukativnih tribina namijenjenih djeci i njihovim roditeljima. Interaktivne radionice su kreativno-edukativnog karaktera te pokrivaju različite teme kao što su ekologija, biologija, očuvanje prirode, recikliranje, racionalno postupanje s prirodnim resursima, energentima i otpadom, likovnost, zdravlje i prehrana. Važan element interaktivnih radionica je kritičko mišljenje, metoda učenja kojom se sudionika radionice ne stavlja u pasivan položaj, već naprotiv, potiče se njegova kognitivna aktivnost. Sudionici se na radionicama kreativno izražavaju, stvaraju, izrađuju nove predmete, stječu nova znanja i vještine, odgovaraju na pitanja, sudjeluju u kvizovima, razgovaraju te jačaju osjećaj zajedništva i suradnje unutar grupe. Sudionici na taj način sami sudjeluju u stvaranju programa.Sportom pogodujemo zdravlju i vitalnosti, a njime jačamo natjecateljski duh i sposobnost timskog rada. Bavljenje sportom ima značajne pozitivne utjecaje na psihički, socijalni, fizički i motorički razvoj djece. Djeca koja sudjeluju u sportu općenito su zdravija, postižu bolji uspjeh u školi, imaju bolje razvijene socijalne vještine i više su timski orijentirana. Takva djeca su u igri spretnija, izdržljivija i u određenoj mjeri pod manjim rizikom od pretilosti. Bavljenje sportom utječe na rast i razvoj. Djeca jačaju mišiće i kosti što doprinosi pravilnom držanju tijela. Na psihološkom području razvijaju se kognitivne i socijalne vještine te oblikuju i mijenjaju neke osobine ličnosti. Dugoročno bavljenje sportom utječe na razvoj samopouzdanja, emocionalni razvoj, usvajanje društvenih vrijednosti i navika življenja. Važan dodatak programu temama poput održivog načina života, adekvatnog zbrinjavanja kućanskog otpada, kompostiranja, kvalitetnog provođenja vremena sa obitelji i kreativne svakodnevice, u kojima sudjeluje nekoliko stručnjaka iz domene. Tribine su otvorene široj javnosti koja može dobiti odgovor na svoja pitanja ili dati svoj osvrt na temu. Na taj način otvaramo prostor dijalogu i potičemo javnost na daljnje propitkivanje tema iz područja ekologije i održivog razvoja s kojima se susreću u vlastitoj svakodnevici te što je najvažnije, na djelovanje. Jer promjena započinje u vlastitom domu, u vlastitoj obitelji.