Povratak na vrh

Košnica znanja

Cilj je olakšati studentima prve i druge godine fizike (i srodnih fakulteta) suočavanje s novim načinom rada i kompliciranim konceptima. Velik broj studenata odustane već na početku. Videouratci će pomoći pokriti “rupe u znanju” te omogućiti bolje praćenje i razumijevanje gradiva. Grupe za učenje potiču na aktivnu diskusiju gradiva. Uz to, članovi Udruge iskustvom i znanjem olakšavaju usvajanje gradiva. Cilj znanstvenih grupa potaknuti je studente na kritičko razmišljanje, aktivnu diskusiju te razvoj i provedbu vlastitih ideja. Studenti fizike nadaju se akademskoj karijeri te je važno znati kako pristupiti čitanju i razumijevanju znanstvenih članaka. Cilj je upoznati učenike sa znanstvenom metodom putem istraživačkog rada. Radeći na jednoj temi u dužem periodu, učenici će iskusiti kako izgleda rješavanje problema u znanosti. Istraživanjem teme i pisanjem izvještaj, učenici dobivaju uvid u život fizičara te imaju priliku na interaktivan način samostalno razvijati kreativnost i ideje.

O projektu:

Školska jedinica (Lab@Home) provodi se početkom nove školske godine (rujan 2021.), na webu Udruge objavljuje se popis projekata. 15 je projekata, a ekipe su tročlane (ukupno 45 učenika). Učenici imaju vremenski rok mjesec dana za formiranje ekipe i odabir projekta. Potom im Udruga poštom šalje potrebne materijale te učenici tijekom 5 mjeseci rade na projektima. Na raspolaganju za savjete i pitanja imaju članove Udruge te su u mogućnosti za pomoć pitati profesore. Na ovaj način sudjelovanje je omogućeno svim učenicima u Hrvatskoj, a komunikacija s članovima Udruge odvija se putem maila i web platforme Udruge. U veljači 2022. učenici predaju izvještaj o provedenom projektu koji revidiraju članovi udruge. U ožujku ili travnju organizira se mini-konferencija na kojoj učenici imaju priliku izlagati svoje uratke te međusobno diskutirati. Ovisno o financijama i epidemiološkim uvjetima, ova konferencija održat će se uživo ili online. Dvije studentske jedinice (Velika kava s malo fizike i Study buddies)provodile bi se tijekom akademske godine 2021./2022. s početkom u listopadu 2021. Videouratci bi se objavljivali na webu Udruge. Petominutni uradak objašnjavao bi pojedini matematičko-fizički koncept, primjerice računanje putanje kosog hica pomoću integrala, princip rada poluvodičkih dioda, diferencijalni račun, itd... Studentske grupe (4-5 članova) sastajale bi se jednom mjesečno (ili češće po potrebi) u svrhu usvajanja gradiva. Svaki mjesec odabrala bi se određena tema (primjerice iz područja kinematike, elektromagnetizma...) koju bi studenti obrađivali (diskutirali, rješavali zadatke...). Na raspolaganju za pitanja i pojašnjenja imali bi člana Udruge (uživo ili online, ovisno o dostupnosti). Uz to, zainteresirani studenti dodatno bi se okupljali jednom mjesečno te diskutirali znanstvene članke. Znanstvene grupe nisu ograničene na 4-5 članova. Članke bi uz savjetovanje sa studentima odabirali članovi Udruge nastojeći studentima približiti različita područja primjene fizike i matematike. Svaki mjesec jedan student pripremio bi seminar o prethodno odabranom članku koji bi izlagao drugim studentima. Potom bi uslijedila rasprava i zaključci.