Povratak na vrh

„Hobotnica sa stavom – Budi kao ja!“

Svaka nova tehnologija donosi niz prednosti ali i skrivenih opasnosti i nedostataka. Tako je i s uporabom mobitela i slušalica. Osobito u prometu gdje značajno odvlače pozornost. Kako su mobiteli i slušalice danas vrlo popularni, pa čak se često i promiče njihova uporaba u prometu teško je očekivati velike i brze promjene. Ovim projektom se prvenstveno očekuje osvijestiti mlađe populacije o opasnostima uporabe mobitela i slušalica o opasnosti te nužnosti preuzimanja odgovornosti za vlastite živote i zdravlje. Tijekom edukativnih aktivnosti projekta predstavit će se prijedlozi slikovnog jezika s porukom upozorenja „Jasno NE mobitelima u prometu“. Plan je provesti nagradni natječaj snimanja kratkog videa mobitelom mladih autora s primjenom slikovnog jezika u prometu te nagraditi najbolja i najkreativnija rješenja. Svi video prijedlozi će biti objavljeni na webu i mrežnim stranicama Instituta te očekujemo da će i vidjeti preko 100.000 osoba.

O projektu:

Osim klasične faune, postoji drugačiji životinjski svijet, urbane životinje, a koje žive i komuniciraju u prometnom okruženju i dio su prometne džungle. Jedna od njih je Hobotnica sa stavom safety.guru Instituta. Projektna poruka i “Hobotnica sa stavom – Budi kao ja!” asocijacija je na multitasking i čovjekovo precjenjivanje vlastitih sposobnosti i aktivnosti u prometu, a s ciljem zadovoljavanja osobnih potreba. Usporedba s hobotnicom, inteligentnom životinjom, a koja se često zbog svojih mnogobrojnih krakova povezuje s višestrukim istovremenim aktivnostima. Iako joj je mobitel u džepu, a slušalice u rukama, naša hobotnica je i dalje dobro raspoložena, strpljiva i sigurna u prometu. Na duhovit način stavljena su u sraz dva najinteligentnija bića na kopnu i u moru. Obzirom da edukacije podrazumijevaju komunikaciju prije svega s djecom i mladima, a zatim i odraslima koji često probude dijete u sebi, maskote su uglavnom dobro prihvaćene među svim dionicima prometa. Prometnim edukacijama korisnike se informira i educira o pravilnom, ali i rizičnom ponašanju u prometu i prometnom okruženju, a koje je dio upravo urbane džungle. Ako znamo da je pasivno i nenametljivo učenje, „edukacija u hodu“, komunikacija izvan službenih mjesta obavezne edukacije, danas najbolja vrsta edukacije, u vrijeme pandemije korone i online nastavu i minimiziran mogućnost odlaska u škole, onda je suradnja sa ZOO jedno od najboljih mogućih rješenja nastavka edukativne priče i svakako dio DOP-a. Edukacija: „Kutak za trenutak“, "Želim znati više" - Upoznavanje i priča o pravim životinjama i usporedba s maskotom / hobotnica kao ambasadorom prometa. ZOO Zagreb ima prostor za provođenje edukacija. Zamisao je 12x godišnje (1 mjesečno) edukativni tim provodi edukaciju (interaktivna prezentacija, videa i promotivni materijali). Dio interaktivne i promotivne priče projekta bit će dostupan u svakodnevnoj komunikaciji za sve posjetiteljima ZOO-a tijekom trajanja projekta.