Povratak na vrh

"Pametno s novcem"

Očekivani rezultati projekta „Pametno s novcem“ su: -bolja financijska pismenost učenika: Učenici će razumjeti osnovne financijske pojmove (novac, prihod, rashod, budžet, štednja) i moći ih primijeniti u svakodnevnim situacijama. -razvijena sposobnost odgovornog upravljanja novcem: Učenici će znati planirati osobni proračun i donositi promišljene financijske odluke, razlikujući potrebe od želja. -razvijene socijalne i komunikacijske vještine:Sudjelovanjem u timskim zadacima i izradi zajedničkog financijskog plana učenici će poboljšati suradničke i pregovaračke vještine. -veća motivacija i samopouzdanje učenika u području financija: Kroz praktične zadatke, natjecanja i prezentacije učenici će pokazati veći interes i samostalnost u temama vezanim uz novac. -uspješna integracija financijske pismenosti u redovnu nastavu: Projekt će poslužiti kao model za nastavnu praksu koja povezuje međupredmetne teme i stvarni život, te potaknuti daljnje aktivnosti škole u ovom području.

O projektu:

Projekt „Pametno s novcem“ provodio bi se u četiri etape, s ciljem postupnog razvoja financijske pismenosti kod učenika osnovne škole. Aktivnosti su prilagođene dobi učenika i osmišljene tako da potiču aktivno sudjelovanje, timski rad i primjenu znanja u stvarnim situacijama. Etapa 1: Uvod u financijsku pismenost- 2 sata Učenici kroz igre, kvizove i vođene razgovore upoznaju osnovne financijske pojmove (novac, štednja, prihod, rashod, budžet). Održavaju se uvodne radionice na satu razrednika i matematike u suradnji s pedagoginjom, dva sata u 6., 7. i 8.razredu. Etapa 2: Razumijevanje vrijednosti novca i odgovorne potrošnje- predviđena 3 sata Učenici analiziraju svakodnevne situacije (kupovina, želje vs. potrebe). Provodi se aktivnost „Kupujem pametno“ – simulacija kupnje uz unaprijed zadani budžet. Pozvani predavač (bankar ili poduzetnik) održava interaktivno predavanje. Etapa 3: Planiranje i upravljanje budžetom ( planirana 2 sata) Učenici izrađuju vlastite mjesečne proračune. Izrađuje se razredni financijski plan za zajedničku aktivnost (npr. izlet). Kroz timski rad razvijaju sposobnosti dogovaranja i odlučivanja. Etapa 4: Evaluacija i prezentacija znanja ( 5 sati) Učenici izrađuju plakate, prezentacije ili stripove na temu naučenog. Sudjeluju u školskom mini-natjecanju ili se prijavljuju na natjecanje „Štedopis“. Na završnom satu predstavljaju svoje projekte i razmjenjuju iskustva. Izvanučionička nastava u financijsku ustanovu.