Povratak na vrh

"Financijska pismenost od malih nogu"

Poboljšano znanje: Očekuje se da će učenici značajno unaprijediti razumijevanje osnovnih financijskih pojmova poput novca, štednje, budžeta i odgovornog trošenja kroz sudjelovanje u interaktivnim radionicama. Razvijene vještine: Projekat će doprinijeti razvoju praktičnih vještina poput planiranja budžeta, donošenja financijskih odluka te kritičkog razmišljanja o troškovima i prioritetima. Promjena stavova: Očekuje se pozitivna promjena u stavovima djece prema štednji i financijskoj odgovornosti, potičući ih na razmišljanje o dugoročnim ciljevima i važnosti upravljanja novcem. Primjena naučenog: Projekt će potaknuti primjenu stečenih znanja u stvarnim životnim situacijama, kako u obiteljskom okruženju tako i u školi, pomažući djeci da postanu samostalniji i sigurniji u svoje financijske odluke. Roditeljska podrška: Očekuje se povećano sudjelovanje roditelja u obrazovanju o financijama, što će podržati kontinuirani razvoj financijske pismenosti kod djece i integraciju naučenih vještina.

O projektu:

Projekt će se provoditi u OŠ Svete Ane u Osijeku i namijenjen je učenicima od 1. do 4. razreda. Projekt će se odvijati u nekoliko etapa kroz 2 školska sata, a svaka etapa uključuje specifične aktivnosti prilagođene dobi i razini znanja djece. Etapa 1: Uvod u financijsku pismenost (1. godina) Cilj: Upoznati djecu s osnovnim financijskim pojmovima i konceptima. Radionica 1: Što je novac? Aktivnosti: Priča o povijesti novca. Praktične vježbe prepoznavanja i razlikovanja kovanica i novčanica. Igra "Trgovina" gdje djeca koriste lažni novac za kupovinu igračaka. Radionica 2: Štednja Aktivnosti: Razgovor o važnosti štednje. Izrada osobnih kasica-prasica. Osnove budžetiranja i odgovornog trošenja Cilj: Razviti razumijevanje osnovnih principa budžetiranja i odgovornog trošenja. Radionica 3: Budžetiranje Aktivnosti: Objašnjenje što je budžet i zašto je važan. Izrada jednostavnog mjesečnog budžeta za izmišljenu obitelj. Igra "Obiteljski budžet" gdje djeca upravljaju budžetom i donose odluke o troškovima. Pametno trošenje Aktivnosti: Razgovor o razlikama između želja i potreba. Praktične vježbe gdje djeca donose odluke o kupovini unutar zadanog budžeta. Zaključak i primjena naučenog Cilj: Potaknuti djecu da primijene naučene vještine u svakodnevnom životu. Primjena financijskih vještina Aktivnosti: Pregled naučenih pojmova i vještina. Diskusija o tome kako su djeca koristila naučeno znanje u svakodnevnom životu. Kroz ove aktivnosti, projekt će omogućiti djeci da steknu ključna financijska znanja i vještine koje će im pomoći u donošenju odgovornih financijskih odluka u budućnosti.