Povratak na vrh

Suncokreti do sunca

Nakon provedenog projekta očekujem da će učenici početi drugačije razmišljati o novcu te da će shvatiti kako je najprije važno zadovoljiti sve potrebe, a onda tek razmišljati o ispunjenju nekih želja. Očekujem da će shvatiti kako odraslima, pa tako i njihovim roditeljima nije uvijek lako rasporediti svoja mjesečna primanja te zašto im nekada roditelji ne mogu ispuniti njihove želje. Kako projektom želimo omogućiti postavljanje videonadzora i našoj zadruzi kupovinu potrebnog alata, povišenih gredica i kompostera, očekujemo da ćemo moći uštedjeti jer zadruga neće morati opetovano kupovati sadnice te će taj novac moći uštedjeti. Budući da očekujemo i da će naši učenici moći više toga zasaditi, očekujemo i da će zadruga poslije moći povećati prihode. Također kupovinom povišenih gredica naši učenici bi mogli zasaditi i ljekovito bilje koje bi zatim u proizvodnji prirodne kozmetike mogla koristiti i skupina učenika koja se sa svojom učiteljicom bavi izradom prirodne kozmetike.

O projektu:

Projekt ćemo provoditi u etapama kroz predavanja i radionice koje će provoditi učiteljica matematike koja ga je i osmislila. Kako bismo mogli provjeriti jesmo li uspjeli u provedbi projekta, provest ćemo kviz i provjeriti njihova dosadašnja znanja o osnovnim financijskim pojmovima, a zatim ćemo isti taj kviz provesti nakon što provedemo sve etape projekta. Na prvom predavanju učenici će se upoznati s pričom o nastanku kovanica i papirnatog novca kao i s osnovnim financijskim pojmovima. Cilj ove prve etape projekta je objasniti učenicima razliku između potrebe i želje. Kroz igru u kojoj će učenici dobivene ideje dijeliti na potrebe i želje, provjerit ćemo jesu li im jasne razlike između potreba i želja, a zatim će se radeći u skupinama morati dogovoriti na što će potrošiti novac kojim će raspolagati, hoće li razmišljati o tome što su potrebe, a što njihove želje. Cilj grupnog rada je da uoče da se ne mora uvijek cijeli iznos potrošiti, nego se dio može i uštedjeti ako su naše želje veće. U drugoj etapi ćemo objasniti detaljnije pojam novca, što sve možemo s novcem kao i pojmove banke, kartice i vrste bankovnih računa te koja je razlika između pojedinih vrsta računa. U ovom ćemo predavanju istaknuti i prednosti i nedostatke korištenja kartica te na koji se način možemo zaštititi od prijevara. Ovo je važno jer mladi u današnje vrijeme rano dolaze u situacije kada neke proizvode plaćaju karticom bilo u trgovini ili online putem. U trećoj etapi ćemo u predavanju definirati pojam potrošača, što znači biti odgovoran potrošač, na koji način možemo uštedjeti kod kuće, a na koji način uštedjeti u trgovini, kao i koji utjecaj reklame imaju na nas i našu potrošnju. Istaknut ćemo i neke trikove koji se koriste u trgovinama, a koje nas potiču na veću potrošnju. Nakon predavanja, učenici će se u timovima kroz igru uloga uživjeti u ulogu roditelja te će koristeći se katalozima trgovina osmisliti tjedni meni za svoju obitelj i „obaviti“ jednu tjednu kupovinu pazeći na ispunjenje potreba i želja. Kroz ovu radionicu učenici će učiti o upravljanju novcem. U posljednjem dijelu definirat ćemo pojmove banke, kredita i štednje, te pojam financijskog plana, prihoda i rashoda. Na jednostavan način objasnit ćemo kako banke funkcioniraju, što znači podići kredit u banci, koje vrste kredita postoje, što su kamate i zašto banci uvijek vratimo više novca nego što smo od nje posudili. Naučit ćemo i kakve vrste štednje postoje te koje su prednosti štednje u banci. Kako od ove godine imamo i učeničku zadrugu u ovom dijelu projekta definirat ćemo i što je to proračun nekog poduzeća/udruge, što su prihodi i rashodi te ćemo promatrati proračun naše zadruge, uočit ćemo koliki su prihodi i rashodi zadruge, na koji način možemo uštedjeti i smanjiti rashode. Škola surađuje s lokalnom zajednicom te ćemo sudjelovati u adventskim događanjima u selu, organizirat ćemo kviz i radionicu u kojoj će učenici moći prenijeti svoja znanja i odraslima koji često nemaju sva financijska znanja.