Učenici će slušati radionice nastavnika EFST na zadanu temu. Ukupno pet radionica će uključivati praktičan rad, igre, rad u paru i skupinama, rasprave i individualni rad tehnikom rješavanja problema. Djeca će dobiti znanja koja će im pomoći da s učiteljicom osmisle poduzetničke ideje bazirane na samostalnoj ručnoj izradi proizvoda. 1. posjet (18. rujna 2024.): Zašto je važna financijska pismenost? • Osobni ciljevi: Kupnja bicikla, štednja za proslavu, zaštita od rizika • Financijski koncepti: Vrijednost novca, budžet, štednja, rizici, osiguranje • Igra: Učenici raspravljaju o specifičnim situacijama i vrstama rizika kojima su izloženi; mijenjaju odluke o kupnji police osiguranja s obzirom na moguće rizike (npr. poplava u stanu: usporedba situacije s policom osiguranja i bez). 2. posjet (9. listopada): Izrada budžeta i upravljanje troškovima • Razlika potreba i želja • Mapa od četiri polja: Trebam, Volim, Sviđa mi se, Želim • Diskusija: Izvori prihoda učenika, raspodjela troškova na prehranu, odjeću, zabavu, prijevoz • Budžet za izlet: Troškovi putovanja, hrane, suvenira; koliko treba uštedjeti. 3. posjet (23. listopada): Što je poduzetništvo? • Osnovni koncepti: Poduzetnik i njegove karakteristike, poslovna ideja, tržište, konkurencija, financiranje • Analiza primjera: Priče o djeci poznatim poduzetnicima • Diskusija: Učenici razgovaraju o svojim poslovnim idejama u grupama • Razvoj poslovne ideje: 4. posjet (6. studenog): Istraživanje tržišta • Osnovni koncepti: Marketing, promocija, ciljno tržište, tržišna segmentacija, analiza konkurencije • Značaj istraživanja tržišta: Prepoznavanje potreba kupaca, prilagodba proizvoda/usluga, identifikacija tržišnih prilika • Primjer: Uspješne marketinške strategije i prilagodba proizvoda • Simulacija: Učenici istražuju među svojim vršnjacima o željama i potrebama vezanim uz odabranu poslovnu ideju 5. posjet (20. studenog): Donošenje odluka • Osnovni koncepti: Proces donošenja odluka, metode, analiza rizika, strategije odlučivanja • Ključne odluke koje oblikuju poslovanje, prepoznavanje i upravljanje rizicima • Primjer: Studija slučaja o važnim poslovnim odlukama i njihovim posljedicama • Simulacija: Učenici rade scenarij i donose ključne odluke za razvoj svoje poslovne ideje • Mapa odluka: Korištenje dijagrama odluka za vizualizaciju i evaluaciju različitih opcija Završne aktivnosti kroz prosinac: 6. aktivnost: Na EFST-u će biti organizirano predstavljanje ideja, te će biti izabrani pobjednički timovi u kategorijama (npr. NAJ inovativno rješenje i sl.). Zakuska. 7. aktivnost: Djeca će svoje proizvode prodavati na školskom Božićnom sajmu. Polovicu novca će pokloniti djeci s poteškoćama u razvoju, a drugu polovicu će donirati gladnoj djeci u Salomonskim otocima. 8. aktivnost: Djeca će posjetiti centar Slava Raškaj u Splitu u predbožićno vrijeme, prezentirati projekt i donirati prikupljeni novac. 9. aktivnost: Djeca će posjetiti č. sestru Ines Elek, Družba sestara milosrdnica sv.Vinka Paulskog, Split