Povratak na vrh

Financijski detektivi

Utjecaj na djecu: Djeca će steći znanje i vještine potrebne za upravljanje novcem, budžetiranje, štednju i odgovorno korištenje kredita. Poboljšana financijska odgovornost: Djeca će biti sklonija donošenju informiranih financijskih odluka i razvijanju zdravih financijskih navika. Smanjen rizik od financijskih poteškoća: Djeca će biti manje sklona prekomjernom zaduživanju, nesavladivanju dugova i financijskim problemima u kasnijem životu. Povećana samopouzdanje: Djeca će se osjećati samopouzdanijim u upravljanju svojim financijama i donošenju financijskih odluka. Poboljšane akademske performanse: Istraživanja su pokazala da financijska pismenost može poboljšati akademske performanse djece.

O projektu:

Radionica za sve učenike razredne nastave „Što je novac?“ s ciljem upoznavanja djece s konceptom novca i kako se koristi za razmjenu dobara i usluga. U radionici biti će korištene slikane novčanice (dječji likovni radovi) s oznakama količinske vrijednosti te predmeti s naznakom količinske vrijednosti u funkciji kovanica kako bi djeca mogla prakticirati brojanje novca i razlike između kovanica i novčanica. U radionici će se provoditi simulacija kupovine od javljanja i identifikacije potrebe za kupovinom određenih sredstava do kupovine i ostatka sredstava. Svaki razredni odjel imati će Odred za štednju: Odabrani zainteresirani učenici dobiti će ulogu štediša – zajednički će skupljati kroz razdoblje prvog polugodišta donacije te izraditi „praščiće“ za štednju što će se u predblagdanskom razdoblju donirati potrebitima odabranim od strane učenika. Za učenike razredne nastave organizirati će se Predstava o novcu od strane vanjskih dionika u cilju razvijanja svjesnosti zašto je važno biti odgovoran s novcem. Viši razredi osnovne škole (5. - 8. razred): Za učenike predmetne nastave organizirati će se radionica „Budžetiranje“ kako bi djeca izradila vlastiti osnovni budžet kroz davanje fiktivni mjesečni prihod (ili njihovog džeparca) koji bi razdijelili na potrebe, štednju i želje te planirali raspodjelu. Radovi bi bili prezentirani prilikom predstavljanja i završne aktivnosti djeci razredne nastave i djeci vrtićke dobi te ostalim pozvanim dionicima. Za sve učenike predmetne nastave organizirao bi se Posjet Raiffeisen banci kako bi djeca naučila o različitim bankovnim uslugama i proizvodima. U sklopu posjeta djelatnici banke organizirali bi prikladne aktivnosti iskustvenog učenja djeci. U suradnji s Gimnazijom i strukovnom školom Jurja Dobrile Pazin, nastavnici ekonomske skupine predmeta održali bi interaktivno predavanje na temu Reklama i marketing kako bi djeca identificirala marketinške strategije i donosila informirane odluke o kupnji. Zajednička aktivnost svih učenika predmetne nastave Kviz o financijskoj pismenosti kako bi djeca mogla testirati svoje znanje. Završna aktivnost predmetne nastave biti će Dječja tržnica organizirana u holu škole i javno predstavljanje priručnika Financijske početnice namijenjene učenicima osnovnih škola uz pozvane vanjske dionike (predstavnici Općine, vrtića i organizacija civilnog društva)- učenici će glumiti kupce i prodavače u igri trgovine, koristeći lažni novac i razne predmete za kupnju i prodaju prema njihovom izboru (trgovina igračaka, učeničkih sredstva i pomagala).Učenici će demonstrirati što su naučili te će predstaviti djeci predškolskog uzrasta svijet novca. Također, ova prigoda ojačati će suradnju s vanjskim dionicima i roditeljima.