Povratak na vrh

Mali financijski treneri

Očekujemo kako će ovim projektom razina kompetencija iz područja financijske pismenosti polaznika naših edukacija znatno porasti, pogotovo što se tiče dva aspekta financijske pismenosti: stavova i ponašanja vezanih uz novac, jer je to ono što je istraživanjem OECD-a utvrđeno kao manjkavost kod hrvatskih stanovnika. Osim toga, očekujemo da će nus-proizvod ovog projekta biti popularizacija financijske pismenosti, uvođenje izvannastavnih aktivnosti Financijske pismenosti i u one škole u kojima do sada to nije slučaj. Konkretnije, očekujemo kako će razina opreza pri kupovini putem interneta i samim tim sigurnosti na internetu kod naših polaznika biti znatno veća. Ono što je iznimno važno, nadamo se kako ćemo djelovati psihološki na naše polaznike i potaknuti ih na važnost kontinuirane štednje, izrade kućnog budžeta i praćenja potrošnje, jer bez tih aktivnosti vrlo lako se možemo naći u financijskim problemima.

O projektu:

Cilj projekta je podići razinu znanja iz financijske pismenosti učenika svoje škole, nastavnika svoje škole, učenika drugih škola lokalne zajednice kroz edukacije. Kako je financijska pismenost kombinacija znanja, vještina, stavova i ponašanja koji su potrebni za donošenje ispravnih financijskih odluka i za financijsko blagostanje svakog pojedinca, a time i društva, a s obzirom na istraživanje OECD-a u kojem je očito da naši stanovnici nemaju puno problema sa znanjem iz financija, ali imaju s ponašanjem i stavovima prema novcu, naš je cilj djelovati više na ta dva aspekta. Prva etapa projekta bi bila edukacija naših učenika koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Financijska pismenost kako bi postali kompetentni financijski treneri. To bi se postiglo kroz poučavanje njihove mentorice, Mirjane Javor, koja vodi tu aktivnost, kroz samoučenje i kroz nekoliko edukacija vanjskih institucija poput studentskog kluba Ekonomskog fakulteta koji se bavi ovim područjem, Toni Miluna kao renomiranog financijskog edukatora, Ekonomske škole Ivana Domca Vinkovci te bankovnih institucija poput HUB-a, HNB-a i slično. Edukacije bi bile usmjerene na područje financijske pismenosti, ali i na područje vještine prezentiranja pred većim auditorijem te govorničke i komunikacijske vještine. (primjer dosadašnje slične aktivnosti: https://web-arhiva.skole.hr/os-imazuranica-vk/index.html%3Fnews_hk=1&news_id=1791&mshow=290.html#mod_news ) Druga etapa bi bila provođenje edukacije prvenstveno unutar svoje škole, a onda i u drugim osnovnim školama, javnim prostorima (npr. edukacija u prostorima naše Gradske knjižnice) – koja bi bila dostupna javnosti. Za potrebe tih, glavnih aktivnosti, potrebna nam je multimedijska oprema radi koje apliciramo za ovaj projekt. Pri tim aktivnostima redovito bismo se oglašavali putem naše web-stranice, facebook stranice i lokalnih medija. Treća etapa bi bila diseminacija – predstavljanje projekta na školskoj, gradskoj, županijskoj i državnoj razini, čime se nadamo postići i cilj popularizacije financijske pismenosti, koja je kroz kategoriju Poduzetništva uključena u Kurikulum svih škola kao međupredmetna tema.