Povratak na vrh

Financijska pismenost za 21. stoljeće

Očekujemo da će ovaj projekt značajno poboljšati financijsku pismenost među učenicima Obrtničke škole Koprivnica. Učenici će razviti vještine odgovornog upravljanja novcem, što će im pomoći u donošenju boljih financijskih odluka u budućnosti. Projekt će također povećati interes za financijsku edukaciju i poduzetništvo među mladima, motivirajući ih da istražuju i razvijaju svoje financijske vještine. Pored toga, učenici će steći konkretna znanja o budžetiranju, štednji, investiranju i upravljanju kreditima, što će im omogućiti bolje upravljanje osobnim financijama. Kroz praktične radionice i interaktivne aktivnosti, učenici će naučiti kako primijeniti teorijska znanja u stvarnim situacijama. Gostujući predavači pružit će im vrijedne uvide iz prakse, a terenska nastava omogućit će im da vide kako funkcioniraju financijske institucije iznutra. Na kraju, učenici će biti bolje pripremljeni za financijske izazove u odrasloj dobi, čime će se dugoročno povećati njihova financijska stabilnost.

O projektu:

Projekt će se provoditi u nekoliko etapa: 1. Radionice o budžetiranju (rujan 2024. - listopad 2024.): Učenici će učiti kako planirati osobni budžet, pratiti prihode i rashode te donositi informirane odluke o trošenju i štednji. Kroz praktične primjere i simulacije, učenici će razviti vještine koje će im pomoći u svakodnevnom životu. 2. Izvanučionička nastava (studeni 2024.): Organizirat ćemo posjete bankama, burzama i financijskim institucijama kako bi učenici dobili uvid u stvarna financijska okruženja i mogućnosti karijere u financijama. 3. Projekt poduzetništva (prosinac 2024.): Učenici će razvijati poslovne planove za male startupe, uključujući budžetiranje, financiranje i marketinške strategije, čime će steći razumijevanje poslovnih financija i poduzetničkih vještina. 4. Izazov štednje (siječanj 2025. – veljača 2025.): Organizirat ćemo natjecanje u kojem će učenici imati zadatak štedjeti određeni dio svog "prihoda" tijekom mjesec dana. Cilj je potaknuti učenike na razvijanje navike štednje i razumijevanje kamata. 5. Simulacija investiranja (ožujak 2025.): Korištenjem simulatora tržišta dionica, učenici će imati priliku virtualno investirati u dionice, obveznice i investicijske fondove, što će im pomoći da shvate osnovne koncepte investiranja i upravljanja rizicima. 6. Radionica o upravljanju kreditom (travanj 2025.): Učenici će kroz simulacije i praktične primjere naučiti kako upravljati kreditnim karticama i zajmovima, uključujući izračun kamata i razumijevanje kreditnih rejtinga. 7. Gostujući predavači (travanj 2025. – svibanj 2025.): Pozvat ćemo financijske savjetnike, bankare i poduzetnike da podijele svoje znanje i iskustva s učenicima, pružajući im praktične uvide u upravljanje financijama i karijerne mogućnosti u financijskom sektoru. 8. Prezentacija i diseminacija projekta (lipanj 2025.): Na kraju projekta, organizirat ćemo završnu prezentaciju na kojoj će učenici predstaviti što su naučili i postigli kroz sudjelovanje u projektu. Također ćemo pripremiti izvještaj koji će biti objavljen na internetskim stranicama škole kako bi se podigla svijest o važnosti financijske pismenosti. Planiramo izraditi završnu anketu za učenike kako bismo dobili povratne informacije i razmijenili ideje za buduće aktivnosti.