Povratak na vrh

Što i kako s novcem?

Učenici će se na zabavan i zanimljiv način, kroz prilagođeni sadržaj, upoznati sa zanimanjima u društvu koji ih okružuje. Kroz izvedbu raznih poslova, učenici će moći razumjeti vrijednost rada, odnos rada i zarade, važnost kreativnog i kritičkog razmišljanja te važnost odnosa pojedinca prema prirodi i društvu. Učenici će, također, uvidjeti povezanost svakog posla, povezanost pojedinaca unutar iste i različite vrste posla, kao i uvidjeti logički slijed posljedica prilikom izvođenja posla (pozitivne ili negativne posljedice koje ovise o kvaliteti rada).

O projektu:

1. etapa- upoznavanje s dječjim, ljudskim i radničkim pravima Upoznavanje učenika s Deklaracijom o pravima čovjeka, Konvencijom o pravima djeteta i radničkim pravima kroz predavanja i radionice. 2. etapa - sastavljanje zajedničkog „ugovora o radu“ između učitelja i učenika Upoznavanje učenika s pojmom zanimanje, različitim vrstama zanimanja, zapošljavanju i uvjetima zapošljavanja, kao i s pojmom ugovor o radu, što je njime obuhvaćeno i zašto nam je važan. Sastavljanje razrednog „ugovora o radu“ za poslove s kojima će se upoznati za vrijeme trajanja projekta. 3. etapa - raspodjela poslova Nakon upoznavanja sa zanimanjima, učenici će odabrati kojem od ponuđenih poslova žele sudjelovati. Učenici će se kroz poslove poljoprivrednika (obrada povrtne gredice), vrtlara (uređenje i briga za kamenjar ispred škole), čuvara okoliša (očuvanje okoliša u ograđenom dijelu škole), te bankara (poslovi vezani uz zaradu i vrijednost) poštivati uvijete i dogovore ugovorene „ugovorom o radu“. 4. etapa – sudjelovanje u izvođenju poslova Učenici sudjeluju u izvođenju poslova tijekom trajanja projekta. Izvođenje poslova odvija se u ciklusima od dva tjedna te će učenici cirkularno sudjelovati u svim poslovima. Prilikom izvršavanja poslova učenici će iskustveno učiti o vrijednostima zadanih poslova, o tome što ti poslovi obuhvaćaju te o trudu i radu koji je potreban za izvođenje istih. Moći će samostalno odlučivati o aktivnostima i načinima njihove realizacije. Učenici će imati priliku i sami predložiti poslove u kojima bi sudjelovali. 5. etapa – razredna blagajna Nakon dva tjedna, učenici zarađuju svoje „plaće“, plaćaju „račune“, koriste novac na dogovorene povlastice. Povlastice podrazumijevaju odabir mjesta za sjedenje u razredu, pravo biranja prvog posla u nadolazećem ciklusu, i slično. Do povlastica dolaze „kupnjom“ kupona u razrednoj trgovini koje će moći iskoristiti po izboru. 6. etapa – samovrednovanje Učenici na kraju svakog ciklusa samovrednuju izvođenje poslova izlaznim karticama, listama za samovrednovanje,… Samovrednovanje će u svakom ciklusu obuhvaćati emocionalno zadovoljstvo, zadovoljstvo sa sudjelovanjem u poslovima, vlastito mišljenje o iskustvu, samoprocjena o kvaliteti rada i vlastitom doprinosu u realizaciji aktivnosti. 7. etapa- vrednovanje projekta Učenici vrednuju zadovoljstvo projektom ispunjavajući anketni listić. Učenici će iznijeti svoje mišljenje o tome je li ih projekt financijski opismenio.