Povratak na vrh

O novcu nauči da te poslije ne muči

Informiranost o novcu te znanje o vrijednosti novca i rukovanju istim od najranije dobi omogućit će zdrav odnos prema novcu i izbjegavanje nepotrebnog zaduživanja u odrasloj dobi. Dobri temelji financijske pismenosti koji se s odrastanjem nadograđuju omogućavaju svjesno upravljanje novcem i vode do financijske samostalnosti. Naučiti djecu da raspolažu novcem koji imaju na raspolaganju znači naučiti ih da izbjegnu financijske poteškoće u odrasloj dobi. Djecu će se potaknuti da krenu što ranije sami „zarađivati“ novac na način koji sami odaberu jer tako će uvidjeti da je novac puno lakše zaraditi ukoliko rade nešto što vole i u čemu uživaju. Razlikovanje pojmova želja i potreba od najranije dobi pozitivno će utjecati na donošenje financijskih odluka u odrasloj dobi te će im omogućiti izbjegavanje financijskih poteškoća. Naučit će važnost štednje i shvatiti da se odricanjem trenutne i impulzivne potrošnje može uštedjeti novac za nešto što vrijednije što si priželjkuju dulje vrijeme.

O projektu:

Projekt će se provoditi kroz dvije radionice u kojima će se kroz upotrebu radnog priručnika i radnih listića teorijski i kroz praktične vježbe i primjere učenici približiti pojam novca, prihoda, rashoda, štednje te važnosti odgovornog rukovanja novcem. Nakon radionica će se snimati tutorijali o financijskoj pismenosti koji podučavaju o osnovnim financijskim pojmovima i vještinama, poput upravljanja budžetom, štednje, razumijevanja prihoda i rashoda, te donošenja odgovornih financijskih odluka. Kroz praktične primjere i vježbe, korisnici će moći naučiti kako učinkovito upravljati svojim novcem i planirati svoje financije. 1. Prihod i budžet / rashod / štednja Upoznavanje s pojmom budžeta ili proračuna koji predstavlja sav novac koji pojedinac ima na raspolaganju u određenom vremenskom periodu. Osvještavanje da prihod predstavlja sav novac koji pojedinac prima i da je prihod moguće ostvariti iz više izvora istovremeno. Ukazati na mogućnost izbora akcije i posljedica tih akcija kao puta do zaposlenja u kojem uživamo. Raspravljanje na koji način se može povećati tjedni džeparac kroz obavljanje dodatnih poslova primjerenih dobi uz naknadu kod kuće, susjeda ili rodbine. Ukazati na činjenicu da je za sve što koristimo i svakodnevno konzumiramo potreban novac. Uvidjet će da su izvori troškova značajno mnogobrojniji od izvora prihoda. Ukazati će se na važnost odricanja od trenutne potrošnje kako bi se dio novca uštedio ili sačuvao za kasniju potrošnju. Učenici će dobiti tablicu budžeta, prihoda, rashoda i akumulacije osobnih financija gdje će pojedinačno uz stručno vođenje upisivati podatke o ukupnom novcu kojim trenutno raspolažu, visini tjednih prihoda i planiranih rashoda i štednje za idući tjedan (džeparac). Svaki učenik dobit će takvu tablicu prilagođenu kućanstvu koju će odnijeti roditeljima kako bi za osobne potrebe zajedno izradili pregled financija kućanstva te plan upravljanja financijama. 2. Želje i potrebe / vrijednost novca / upravljanje novcem Ukoliko želimo pričati o financijskoj pismenosti djece, potrebno ih je prvo poučiti koliko novac uopće vrijedi te da svaki pojedinac na različiti način vrednuje isti predmet ovisno o sobnim navikama, afinitetima i potrebama. Stalnim praćenjem i planiranjem budžeta učenici će naučiti da se može trošiti samo onaj novac kojim stvarno raspolažu. Naučit će razlikovati želje od potreba te će na taj način utjecati na smanjenje svojih troškova i na aktivno korištenje štednje kao načina akumuliranja novca. 3. Treća radionica predviđena je kao praktična primjena svih pojmova obrađenih kroz prve dvije radionice. Učenici će biti podijeljeni u skupine te će dobiti zadatak da upravljaju tjednim budžetom kućanstva. Nakon odrađenog zadatka svaka će skupina prezentirati tjedni proračun svog kućanstva te će zajedno raspraviti kako je zadatak odrađen i ima li mjesta za unapređenje upravljanja proračunom.