Povratak na vrh

Financijski poligon

Učenici će steći praktična znanja o upravljanju osobnim i kućnim financijama. Analizirat će i planirati jednostavne i napredne troškove. Kroz praktične aktivnost imat će priliku razumjeti kako mogu utjecati na kućni ili razredni budžet. Prolazeći kroz Financijski poligon povećati će svijest o financijskim izazovima i postati svjesni stvarnih životnih troškova. Razvit će vještine kritičkog razmišljanja kroz analizu financijskih scenarija. Nabavkom opreme za modelarsku radionicu povećat će se interes za modelarstvo i maketarstvo i dat će se naglasak na vrijednost zanatskih zanimanja i vještina koje su korisne i isplative u svakodnevnom životu. Na temelju evaluacije i povratnih informacija od sudionika, projekt će se kontinuirano poboljšavati kako bi bio što učinkovitiji, a učitelji mogli usavršavati. Projekt će poticati učenike da razvijaju inovativne ideje i kreativna rješenja što će im dugoročno dati poticaj za uspješan pristup rješavanju i ostalih životnih izazova.

O projektu:

Financijski poligon je projekt koji će se provoditi kroz cijelu školsku godini 2024./2025. Učenici i njihovi mentori će kroz radionice i praktičan rad proučavati financijsku pismenost, osnovne pojmove potrošnje, štednje, ulaganja, efikasnosti. Projekt se zasniva na istraživačkom radu i konačnoj javnoj prezentaciji rezultata. Projekt će omogućiti učiteljima i razredne nastave i predmetne nastave da ishode koje kurikulum postavlja mogu provesti kroz istraživačko poučavanje. Modelarska grupa Kluba mladih tehničara naše škole izradit će štedne kasice. Ove kasice će biti dodijeljene razredima kako bi učenici mogli i praktično učiti o važnosti štednje. Ovim će projekt povezati praktične vještine modelarstva s financijskom pismenošću, pružajući učenicima praktično iskustvo i osnažujući ih za buduće financijske odluke. Modelarska grupa će također izrađivati i elemente vezane za prezentaciju (letvice troškova) i ostalo. Izradit će se i brošura koja će se dijeliti posjetiteljima, s osnovnim pojmovima financijske pismenosti. 1. Uključivanje u projekt. Učenici se upoznaju s projektom na razini škole. Projekt se predstavlja učiteljima na Učiteljskom vijeću i na internim mrežnim mjestima škole (Teams kanal za svako razredno odjeljenje). Učenici među ponuđenim odabiru željene teme i financijske koncepte koje žele istražiti. 2. Istraživanje. Učenici uz mentorstvo istražuju odabrane financijske koncepte. Učenici sedmih i osmih razreda usmjeravaju se na teme financijski proračuna, troškova automobila, kućanstva što je i vezano za ishode kurikuluma nekih predmeta (Tehnička kultura, matematika). Učenici nižih razreda se potiču odabrati koncepte uštede. Polaznici Prometne grupe istražuju uštedu vožnje biciklom i javnim prijevozom. Uključuju se i polaznici drugih izvannastavnih aktivnosti sa svojim sadržajima (primjerice Domaćinstvo, Medijska grupa…). Učenici nižih razreda se sa svojom idejom uštede povezuju s učenicima viših razreda koji ih vode kroz proračune i zajedničku prezentaciju. Učenici se okupljaju u projektnim grupama ili pristupaju pojedinim sadržajima samostalno. Priprema brošure. Debatni tim škole organizirat će pokaznu debatu, što će angažirati učenike i omogućiti im da izraze svoje mišljenje i a ostale da čuju različite perspektive. Učenici nakon istraživanja odlučuju u kojem će dijelu Projekta i na koji način sudjelovati. Odabiru teme i probleme koje će istraživati. 3. Prezentiranje rezultata na javnom događanju Financijski poligon je ujedno i primjena stečenih znanja u međusobnoj i interakciji s posjetiteljima. Učenici po projektnim grupama ili samostalno izrađuju plakate i pripremaju izlaganja koja će izlagati na Financijskom poligonu. Događanje je zamišljeno u sajamskom obliku, gdje učenici za svojim štandovima prezentiraju svoja istraživanja. Prezentacija brošure. 4. Po završetku projektnih aktivnosti provest će se samoprocjena učenika i analizirati povratne informacije posjetitelja.