Povratak na vrh

Moj novčanik, moja budućnost

Projekt financijske pismenosti u osnovnoj školi ima nekoliko očekivanih rezultata: 1. povećano financijsko znanje učenika: učenici će razumjeti osnovne financijske pojmove poput štednje, proračuna, kamata i kredita. Očekuje se prosječno povećanje rezultata na testovima za 30% nakon završetka projekta. 2. Praktične financijske vještine: učenici će biti sposobni izraditi i pratiti osobni proračun. Očekuje se da 80% učenika izradi točan i realan proračun nakon projekta. 3. Veći interes za financijske teme: učenici će pokazivati veći interes i angažman u financijskim temama. Prema završnoj anketi, očekuje se povećanje interesa za financijske teme za 40%. 4. Smanjenje financijskih pogrešaka: kroz simulacije i praktične zadatke, učenici će smanjiti broj financijskih pogrešaka za 50%, što će se pratiti prije i nakon edukacije. 5. Uključivanje roditelja: povećana uključenost roditelja u financijsku edukaciju svoje djece. Cilj je postići sudjelovanje najmanje 50% roditelja na radionicama.

O projektu:

1. Radionice o osnovama financija (Tema: Što je novac i kako funkcionira? Sadržaj: Povijest novca, vrste novca, kako novac cirkulira u ekonomiji/gospodarstvu ; Metoda: prezentacija, rasprava, kviz) 2. Štednja (Tema: Kako upravljati novcem? Sadržaj: Važnost štednje, kako izraditi osobni ili obiteljski planiranu štednju (proračun); Metoda: Praktične vježbe, izrada plana osobne štednje, simulacija) 3. Ulaganja i rizici (Tema: Osnove ulaganja; Sadržaj: Vrste ulaganja, kako ulagati odgovorno, razumijevanje rizika i povrata; Metoda: prezentacija, studija slučaja, igre uloga) 4. Kredit i dug (Tema: Razumijevanje kredita i duga; Sadržaj: Vrste kredita, kako funkcioniraju kamate, odgovorno zaduživanje; Metode: radionice, praktični primjeri, simulacije otplate duga) 5. Financijska sigurnost i prevare (Tema: Kako zaštititi svoje financije?, Sadržaj: Prepoznavanje financijskih prevara, važnost financijske pismenosti i sigurnosti; Metoda: Prezentacije, interaktivne aktivnosti, scenarij) 6. Igre i natjecanja (Tema: učenje kroz igru; Sadržaj: Financijske igre i natjecanja kroje potiču timski rad i primjenu naučenih znanja; Metoda: društvene igre (Monopoly), online kvizovi, timska natjecanja) 7. Izrada završnog projekta (Tema: Primjena naučenih znanja; Sadržaj: Svaki sudionik će izraditi završni projekt koji demonstrira njihovo razumijevanje financijskih pojmova i vještina; Metoda. Individualni i grupni rad, prezentacije)