Povratak na vrh

Škola je naš drugi dom (2.faza)

Po završetku akcije očekujemo nabavljeno oko 50 lektira, postavljen i uređen namještaj od paleta – 3 velike sjedalice, 1 stol na kotačićima, 2 police (sanduka). Održano 75 sati dopunske nastave hrvatskoga jezika s ciljem čitanja i poboljšavanja čitanja, održano 12 radionica za 4 razredna odjela s tematikom upoznavanja dnevnog boravka i potrebe čitanja naglas, održano 4 roditeljska sastanaka u 4 razreda s ciljem upoznavanja roditelja s projektom, sudjelovanje nekoliko učenika naše škole u županijskom natjecanju u Čitanju na glas. Očekujemo da će 35 učenika PŠ Lasovac provesti u prosjeku 3 sata tjedno ( 105 sati u dnevnom boravku tjedno, a na godišnjoj razini 3675 sati). Cilj nam je da učenici koji kod kuće nemaju mogućnost kvalitetno provesti svoje vrijeme, mogu doći u školu i napisati zadaću, pogledati obrazovni sadržaj na led televizoru i pročitati knjige i dječje časopise u boravku škole (25 učenika).

O projektu:

PŠ Lasovac OŠ Velika Pisanica ima 35 učenika, od toga 20 učenika pohađa dopunsku nastavu hrvatskoga jezika, 25 učenika pripadaju romskoj populaciji, te je 30 učenika slabijeg socijalnog statusa i žive u teškim životnim uvjetima. Ono što smo zamijetili je potreba da se učenicima osigura miran kutak za čitanje i usvajanje poznavanja čitanja, kao i za kvalitetno provođenje slobodnog vremena u sigurnom okruženju. Pojedini učenici vrlo loše vladaju čitalačkim sposobnostima koje teško usvajaju jer ih većina polazi nastavu po prilagođenom programu (djelomično su i učenici romske populacije). Tijekom polaženja razredne nastave ne uspijevaju kvalitetno naučiti čitati, a to je vezano i uz činjenicu jer s tom djecom kod kuće roditelji ne vježbaju te im je potrebno osigurati stalnu pomoć. Ideja dnevnog boravka u holu PŠ Lasovac za koju ćemo nabaviti pedesetak lektirnih naslova, dovoljan broj raznih dječjih časopisa i stripova te edukativne društvene igre, pomogla bi da učenici sa željom usvajaju čitalačke navike, često vježbaju čitanje, druže se i uz igranje društvenih igara stječu razne kvalitetne osobine (empatiju, inteligenciju, društvenost, komunikativnost) . Osim lektirnih naslova i časopisa, nabavile bi se i palete od kojih bismo napravili namještaj – klupe, stolove i police. Na klupe koje bi učenici obojili živim bojama za poticanje maštovitosti, postavili bismo raznobojne jastuke i time stvorili ugodan ambijent za druženje, pisanje zadaća, čitanje, ali i gledanje kvalitetnih sadržaja na led televizoru. Želja nam je nabaviti led televizor za gledanje edukativnih obrazovnih sadržaja i kvalitetnih internetskih portala. Pored klupa postavili bismo sandučić s knjigama na kojima bi učenici svakodnevno mogli vježbati čitanje pred svojim prijateljima, razgovarati o pročitanom. Naši učenici će usvajanjem čitalačkih navika kvalitetnije i u većem broju sudjelovati na županijskom natjecanju Čitanje na glas. Planiramo i održavanje roditeljskih sastanaka kojima razrednici potiču na čitanje i vježbanje čitanja u svakom slobodnom trenutku u novom dnevnom boravku s ciljem pozitivnog ozračja i smanjenja učeničkih sukoba i nasilja. Učitelji učenike potiču na građanski odgoj i skrb o svima u društvu. Kvalitetno provođenje slobodnog vremena uz edukaciju i poboljšavanje interakcije među drugim učenicima koje ne mogu pozvati u svoje domove, a s kojima žele provoditi slobodno vrijeme, pomoglo bi im u odrastanju i stjecanju prijateljstava, a ujedno i edukaciji kroz život. Odlučivanje, empatija, razvoj inteligencije, druženje, komunikacija je ono što učenici kroz projekt stječu, a što je osnova njihovog daljeg razvoja kroz život, rada u zajednici i želje da postanu bolji ljudi. Projekt ''Škola je moj drugi dom' 'je proveden u suradnji sa Zakladom Hrvatska za djecu u 2019. godini u matričnoj školi i bio je iznimno kvalitetan za zajednicu. Ovo je nastavak projekta za PŠ Lasovac naziva ''Škola je naš drugi dom''.