Povratak na vrh

Euro po euro do odgovornog potrošača

Rezultati projekta vidljivi su u iskazanom interesu učenika škole za navedenom temom i stjecanju novih znanja i vještina. Nakon održanih radionica provedenom evaluacijom učenice su dobile su povratnu informaciju od učenika što su naučili, koji bi slogan osmislili kako postati odgovoran potrošač. Većina učenika ocijenila je radionice kao vrlo poučne i zanimljive. Uvidjeli su koliko je važno znati prava i odgovornosti potrošača te kako raspolagati osobnim budžetom. Stečena znanja i vještine učenici će koristiti u daljnjem životu. Projekt je dobio pohvalu komisije na Državnoj smotri Projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja i drugih međupredmetnih tema. Na predstavljanju projekta učenice su naglasile da je financijska pismenost odnosno način na koji raspolažemo novcem jako važna tema te je kombinacija znanja, vještina i stavova potrebnih za donošenje ispravnih financijskih odluka.

O projektu:

Projekt je provođen po modelu Projekt građanin u sedam etapa. Prvi korak IZBOR I ISTRAŽIVANJE PROBLEMA Kao aktualna tema postavila se uvođenje nove valute euro. Učenice su povele razgovor o tome jesu li njihovi vršnjaci pripremljeni za prelazak na novu valutu te što to znači za sve nas potrošače. S tim u vezi postavilo se pitanje što znači biti odgovoran potrošač i na koji način možemo postati. Učenice su provele istraživanje koliko se hrane baca u školskoj kuhinji te koliki je financijski izdatak za školu ukoliko se hrana ne pojede. Zatim su istražile koliko hrane bacaju u kućanstvu, iz kojeg razloga i koliko novaca time njihovo kućanstvo troši. Proučavale su Zakon o zaštiti potrošača i Ustav RH. Intervjuirale su Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača i dobile potrebne informacije. Tema im se učinila važnom pa su odlučile saznati žele li učenici naučiti kako postati odgovoran potrošač. Anketirale su učenike 5.-8.r. Povratna informacija pokazala je da većina učenika želi više naučiti o temi. Drugi korak MOGUĆA RJEŠENJA PROBLEMA Iznijele su tri moguća rješenja problema: predavanje na temu odgovoran potrošač, snimanje videa i održavanje radionice. Treći korak NAJBOLJI PRISTUP RJEŠENJU PROBLEMA Najviše pozitivnih glasova dobio je prijedlog održavanje radionica. Četvrti korak PLAN DJELOVANJA Izradile su plan akcije. Proučavale su Ustav RH i Zakon o zaštiti potrošača. Snimile su video materijale vezane za prava i odgovornosti potrošača. Uz navedene video materijale osmislile su aktivnostima za učenike. Radionica je održana učiteljima i učenicima od 5.- 8. razreda. Nakon radionice učenici su rješavali kviz u kojem su provjerili koliko su naučili. Pobjednički par iz svakog razreda sudjelovao je u završnoj radionici na Svjetski dan potrošača. Peti korak PREDSTAVLJANJE PROJEKTA Projekt je predstavljen ravnateljici škole, učenicima, djelatnicima škole, mještanima i načelnici općine Zlatar Bistrica prilikom Dana škole. Projekt je predstavljen na Županijskoj i Državnoj smotri projekata iz područja građanskog i odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama. Šesti korak OSTVARENI REZULTATI Osmišljavanje anketnog upitnika za učenike od 5. do 8. razreda, provođenje intervjua s Hrvatskom udrugom za zaštitu potrošača, osmišljavanje radionice i aktivnosti za učitelje naše škole, osmišljavanje radionice i aktivnosti za učenike predmetne nastave, snimanje video materijala, izrada pohvalnica za sudionike, izrada plakata povodom Svjetskog dana potrošača i samo obilježavanje Svjetskog dana potrošača. Sedmi korak OSVRT UČENIKA NA PROJEKT Učenice koje su sudjelovale u projektu pokazale su izniman angažman, interes i želju za usvajanjem novih znanja te prenošenjem istih drugim učenicima. Evaluacija koja je provedena nakon radionica pokazala je da je učenicima tema važna, radionice su im bile zanimljive i poučne te su poslali poruke kako potaknuti druge da postanu odgovorni potrošači.