ETAPA 1. O VAŽNOSTI HRANE - nutritivna i energijska, ekonomska i socijalna vrijednost hrane - akcija prikupljanja namirnica za socijalnu samoposlugu - hrana kao dio kulturne baštine i nacionalnog identiteta - objava lokalnih recepata u digitalnoj knjizi Kaj su jeli naši stari? ETAPA 2. KOLIKO JE KILOMETARA PROPUTOVALA MOJA HRANA? - istražiti odakle nam dolazi voće i povrće, izračunati udaljenost u km i prosječno vrijeme putovanje hrane do odredišta, odrediti ugljični otisak, usporedba cijena (u sezoni i izvan nje, u trgovini i kod lokalnih proizvođača), istražiti nama najbliže OPG-ove - upoznavanje s pojmovima potrošač, potrošnja, porez i njihova utjecaja na život pojedinca i društva ETAPA 3. TKO PLANIRA, PROFITIRA - ispunjavanje upitnika o navikama kupovanja, izrada tjednog jelovnika i popisa namirnica za kupnju, razlikovati potrebe od želja, isplativost kupovanja, kupnja putem interneta – prednosti i rizici, kako se zaštititi ETAPA 4. BEZ RAČUNA SE NE RAČUNA - analiza slučaja – Priča o pokvarenom mlijeku - upoznavanje s računom – koje podatke sadrži, treba li nam račun, prava i dužnosti potrošača, što je PDV - analiza slučaja i kritičko promišljanje – Sladoledar Miki (naplaćuje bez računa) i slastičarka Kiki (redovito izdaje račune) - razumjeti posljedice neizdavanja računa – dio ide u državni proračun iz kojeg se dijelom financira i lokalna uprava, ako se ne izdaje račun smanjuju se izdavanja za lokalne zajednice i ulaganja u nove projekte ETAPA 5. UTJECAJ OGLAŠAVANJA NA POJEDINCA - provođenje ankete Koji je sok bolji – bakin domaći ili kupovni? na način da ispitanici kušaju isti sok iz dva vizualno različita pakiranja - analiza i prikaz rezultata prema etapama istraživačkog rada (za predstavljanje u školi i na Znanstvenom sajmu osnovnih škola) - pojam marke ili brenda proizvoda - izrada reklame u digitalnom obliku za naš Kneginečki paprenjak, izložba radova učenika ETAPA 6. RECIKLIRAMO KUHANJEM - radionica u kojoj učenici uz primjenu zaštitnih mjera imaju priliku pripremati nova jela od ostataka hrane u školskoj kuhinji - računaju koliko je novaca ušteđeno kuhanjem recikliranih obroka ETAPA 7. MALI RJEČNIK FINANCIJSKIH POJMOVA - učenici izdvajaju, definiraju i ilustriraju najvažnije pojmove iz područja financijske pismenosti s kojima su se susreli tijekom provedbe projekta ETAPA 8. IZRADA EDUKACIJSKO - KREATIVNE KNJIŽICE PAMETNO JEDI, NOVAC ŠTEDI - od prikupljenih materijala (priča, tekstova, crteža, ilustracija, zadataka, zagonetki, pojmova, savjeta, zanimljivosti i sl.) izradit će se edukacijsko - kreativna knjižica - glavni lik bit će mačka koja se zove Štedilica Mica, a njezina je uloga da vodi, naglašava bitno, usmjerava, savjetuje, komentira, predlaže, zbija šale i sl. - konačan izgled Štedilice Mice bit će poznat nakon provedbe natječaja unutar škole na koji će učenici slati svoje crteže - planira se javno predstavljanje publikacije nakon što bude gotova