Povratak na vrh

Vrt za šarena krila ptica i leptira

I. Povećana razina znanja učenika o temama zaštite prirode i održivog razvoja: - djeca su upoznata s konceptom održivog razvoja s kojima su se susretali tijekom projekta - razumiju povezanost ekosustava i kako njihovi postupci utječu na njega - znaju razvrstati otpad na papir, metal, staklo, plastiku, tekstil - prenose usvojeno znanje i navike na svoju okolinu, počevši od članova obitelji, prijatelja, susjeda itd. - postaju društveno aktivni putem volontiranja - povećan je osjećaj odgovornosti za potrebe drugih živih bića (brigom u vrtu) II. Učenici usvajaju zdrave životne navike: - uvažavaju fizičku rekreaciju (tjelesnu aktivnost) kao bitan segment zdravlja - više vremena provode u prirodi III. Konkretne promjene: - revitalizirano prirodno stanište za ptice i leptire školskom okruženju - izrađeno 5 vanjskih poligona za igru u partnerskim školama - organiziran 1 vrtni festival na Baniji - škole su opremljene vrtnim alatom adekvatnim prostorom za provedbu budućih aktivnosti

O projektu:

1. PRIPREMA ZA PROVEDBU (7.-8. mjesec '23) Selekcija volontera i priprema logistike za provedbu aktivnosti, izrada gantograma i rasporeda provedbe radionica po školama 2. PROVEDBA AKTIVNOSTI (9.-11. mjesec '23) 2.1. Revitalizacija prirodnih stanište na području osnovnih škola u Zagrebu i na Baniji Sadnjom autohtonih stabala, grmova i nasada koji privlače ptice, leptire, pčele i druge kukce, te im pružaju hranu i stanište 2.2. Provedba 20 edukativnih i kreativnih radionica za školarce na temu održivosti i zaštite okoliša: Radionice će se provoditi za oko 300 učenika od 1. do 8. razreda s uzrastu prilagođenim sadržajem i terminologijom. Odgojno-obrazovni ciljevi: učenici mogu razlikovati urbani i prirodni okoliš, mogu analizirati i usporediti kako naše djelovanje utječe na prirodu i samostalno mogu opisati održivi razvoj. Metode rada: interaktivne i kreativne radionice, uključivanje učenika i učitelja u aktivnosti, direktni rad s učenicima, rad izvan učionica. Primjeri tema radionica: za učenika od 1. do 4. razreda: Kako da čuvam okoliš i prirodu, (NE)Volim biljke; otpad nije smeće - kako ga razdvajati; za učenike od 5. do 8. razreda: Vrtlarenje kao hobi, Opet ta održivost, Povuci potegni - očuvanje okoliša. 2.3. Izraditi 5 edukativnih poligona u sklopu školskih igrališta Pomoću kretanja učenici se potiču na aktivnije uključivanje u nastavni proces čime se postiže bolja usvojenost znanja i ostvarenje ishoda. Postojanje poligona u vanjskim prostorima škole (npr. Strane svijeta, Taktilna igraonica, Poligon za ravnotežu, Provlačenje i penjanje, Podni „Čovječe ne ljuti se“) potaknulo bi i učitelje na implementaciju različitih oblika kretanja u nastavni proces svih nastavnih predmeta. Osim navedenoga želja nam je i potaknuti učenike na redovito kretanje u svrhu pravilnog razvoja i prevencije obolijevanja koštano-mišićnog i ostalih sustava organa, na smanjenje vremena koje učenici provode sjedeći, na organiziranu igru kao element razvoja socijalnih vještina i emocionalne inteligencije, i dr. Odgojno-obrazovni ciljevi: potaknuti učenike na tjelesne aktivnosti kroz zabavne igre, motivirati ih na učenje kroz neformalne metode edukacije, poticanje razvijanje odnosa s vršnjacima kroz zajedničke igre. Metode rada: samostalni, grupni, interaktivni rad. 2.4. Organizacija vrtnog festivala na Baniji Vrtni festival u OŠ Jabukovac će okupiti lokalnu zajednicu (roditelje, obitelj, susjede, predstavnike udruga i lokalne vlasti, i dr.) demoraliziranu brojnim izazovima s kojima se nose od potresa 2020, te im pružiti interesantni sadržaj, razlog za osmijeh i podići osvještenost oko tema održivog razvoja. 3. EVALUACIJA I IZVJEŠTAJ (12. mjesec '23) Evaluacija će se provesti na nekoliko na sredini i kraju provedbe projekta na nekoliko razina, odnosno: (1) s nastavnicima i učenicima uključenim u aktivnosti, (2) s uključenim stranim volonterima te (3) unutar OAZA-inog provedbenog tima. Metode: grupna i individualna evaluacija, usmena/razgovor i pismena/ispunjavanje upitnika.