Povratak na vrh

Zeleni pastiri

Zasađena 2 drveta Posađene biljke/povrće u povišenim gredicama Održavan cvjetnjak u prostoru DV „Marija Petković“ Postavljena učionica na otvorenom Postavljeno drveno igralište Postavljen pješčanik Nabavljena oprema za rad u vrtu (motika, lopata, grablje, sitni alat) 50 vrtićaraca sudjelovalo u aktivnostima očuvanja okoliša u razdoblju provedbe projekta (izvor provjere:fotografije provedbe projektnih aktivnosti i evidencijske liste). 50 vrtićaraca pokazalo interes za brigom o cvijeću/biljkama/povrću/drveću (izvor provjere: zasađene povišene gredice i 2 drveta, biljke/drveće/povrće raste, nije uvenulo i sl.).

O projektu:

Projekt Zeleni pastiri provodi se u dvije etape. Djeca će u 1. etapi DOPRINESI PRIRODI kroz vođenu aktivnost u pješčaniku i izgradnju planina te postavljajući drvene životinje i ljude, uočiti prirodne ljepote. Nakon igre na planini, odgajateljice će demonstrirati prirodne katastrofe uslijed kojih se narušava priroda, životinje i život ljudi te će na taj način djeca spoznati problematiku koju želimo riješiti/spriječiti ovim projektom:kako očuvati okoliš, kako ja mogu pozitivno utjecati na zaštitu okoliša. Slijedom navedenog djeca će spoznati koliko naše loše ponašanje negativno utječe na prirodu, ali i na životinje i ljude. Potom, odgajateljice će poučiti djecu da ponekad ne možemo spriječiti neodgovorno ponašanje drugih prema prirodi, ali zato mi možemo učiniti više. Jedno od rješenja je sadnja drveća jer sadnjom drveća neutraliziramo CO2 koji se u prekomjernoj količini ispušta u atmosferu. Djeca će sudjelovati u sadnji drveća i u brizi o rastu te će promatrati promjene. Nadalje, u povišenim gredicama djeca će zasaditi povrće/biljke i promatrati njihov rast, a svoja zapažanja crtežom, riječima i pokretom izraziti u prostoru vanjske učionice (klupe i stol financirani ovim projektom činit će vanjsku učionicu). Kada se uberu prvi plodovi, djeca će iste probati te će kroz vođenje odgajateljica spoznati kako sami možemo staviti hranu na stol te ne trebamo sve povrće i sl. kupovati u trgovinama. Kada sami uzgajamo, tvornice manje rade, a samim time se manje zagađuje okoliš (aktivnost će biti prilagođena dobnoj skupini: više povrća stavimo na stol, više cvijeća u vazu i sl, posljedično će utjecati na smanjenje naših odlazaka u trgovine te će tvornice ispuštati iz dimnjaka manje dima što znači čišći zrak i mogućnost slobodne igre). U etapi ZAVOLI PRIRODU vrtićarci će spoznati koliko nam priroda daje mogućnosti ako joj pružimo priliku da nam pokaže svoje ljepote i ako njezinu ljepotu ne narušavamo svojim nedogovornim ponašanjem. Kada djeca spoznaju da se u prirodi može igrati, učiti, vježbati, raditi, pomagati i da se mogu proživjeti razne emocije: veselje, sreće, uzbuđenost i dr., pojavit će se osjećaj privrženosti djece prema prirodi što uvelike doprinosi ostvarenju cilja: očuvanje okoliša. Stoga će se za potrebe druge etape, u postojećem cvjetnjaku izvršiti nabava opreme za sadnju i brigu o cvijeću (lopata, grablje, motika, sitni alat) kako bi se djecu poučilo brizi o cvijeću i važnosti vode za život biljke. Djeca će zalijevati cvijeće, čupkati travke oko cvijeća, obilaziti pod vodstvom odgajateljica cvjetnjak i promatrali je li cvijeće dovoljno ili previše zaliveno, uočavati promjene i sl. Djeca će spoznati da se u prirodi može i učiti i uživati igrajući se stoga će se izvršena nabava drvenog dječjeg igrališta. Kroz učenje i igru u igralištu dodatno će se ojačati osjećaj privrženosti prirodi i želja djece za očuvanjem iste stoga je potrebno igralište promatrati iz perspektive učionice na otvorenom jer djeca svijet spoznaju kroz igru.