Svjesni problema da djeca vani provode manje vremena nego u prošlosti i da je suvremeni način života utjecao na njihov motorički razvoj vrtićko okružje mora se promišljati kao obrazovni izvor i značajan potencijal za učenje na vanjskim prostorima. Proces učenja ljubavi prema planetu Zemlji mora započeti u ranijoj predškolskoj dobi kako bi se postigla maksimalna uspješnost, ali kao i obrazovni proces, mora se kontinuirano razvijati i iznad predškolskih godina, u susretu s izazovima osnovne škole, a kako bi se potaknula i proširila ekološka senzibilnost. Kroz redovni odgojno – obrazovni program u Dječjeg vrtića „Tratinčica“ razvijamo kod djece istraživačko-spoznajne aktivnosti kroz sadnju biljaka te promatranje njihova rasta, kroz promatranje promjena u prirodi i sl., a ovaj projekt „Osjetimo prirodu“ bit će svojevrsna nadogradnja odgojno-obrazovnog programa s raznim projektnim aktivnostima. Kako bi navedeno mogli realizirati kroz projekt će se uspostaviti istraživački poligon. Na dvorištu dječjeg vrtića postaviti će se interaktivne poučne table te sjenica za rad kako bi poslužila za npr. sortiranje i pretvaranje lišća, sjemenki, kore drveta, školjki iz pijeska u npr. igračke, glazbala i sl. Kroz projekt će se nabaviti i terarij za mrave/gujavice te velika povećala za traženje i identificiranje insekata, raznih kukaca i biljaka – sve su to aktivnosti kojima se može pomoći djeci da osjete prirodu. Projektne aktivnosti: 1. Osmišljavanje sadržaja i postavljanje interaktivnih poučnih tabli za djecu ( npr. sa slikama životinja/biljaka gdje je djeci cilj pravilno povezati i složiti razvojne stadije životinje/biljke) 2. Osmišljavanje i uspostava didaktičko-taktilnih elemenata u dvorištu vrtića sa raznim prirodnim materijalima gdje su moguće igre razlikovanja i prepoznavanja prirodnih elemenata (drvo, kamen, lišće, češer i sl.) 3. Nabavka ostalih materijala za male istraživače (nabava velikih povećala za promatranje i identificiranje biljaka i insekata, nabava terarija za mrave/gujavice koji će djeca sami napuniti s mravima, gujavicama ili sl.) 4. Postavljanje sjenice u dvorište vrtića kako bi djeca imala natkriven i zaštićen prostor u dvorištu za potrebe promatranja prirodnih promjena, ali i drugih aktivnosti. Vanjsko iskustvo učenja često se pamti za cijeli život, a kontaktima s prirodom razvijamo senzibilnost, stavove, navike i ponašanja prema okolišu i održivom razvoju.