Povratak na vrh

“Miriše na zdravo i domaće!”

Učenici će nakon provedenog projekta razlikovati biljne vrste koje rastu na području općine Veliko Trojstvo te će moći prepoznati korisne uloge pojedinih vrsta. Uočavat će važnost očuvanja biološke raznolikosti ne samo za čovjeka već i za druga živa bića. Steći će potrebna znanja i vještine potrebne za primjenu metoda održivog razvoja. Učenici će razumjeti potrebu ekološkog uzgoja, pravilnog zbrinjavanja otpada i sprječavanja onečišćenja izradom vlastitog čaja umjesto kupovine komercijalnih čajeva, ali i ostalih proizvoda. Učenici će kroz međusobnu suradnju lokalne zajednice, škole, roditelja, baka i djedova uvidjeti važnost i vrijednost takve suradnje te će daljnje projekte ili školske aktivnosti temeljiti na takvoj vrsti suradnje.

O projektu:

Slične, a toliko različite Učenici s učiteljicom biologije istražuju o biljkama svog zavičaja. Metodom “oluja ideja” učenici na ploču zapisuju sve biljke kojih se mogu sjetiti, a koje rastu na području općine Veliko Trojstvo. Svoj popis nadopunjuju istraživanjem dodatne literature. (Nakon što su učenici sastavili popis biljaka, istražuju o svakoj biljci pojedinačno. Istražuju o trajanju životnog ciklusa pojedine biljke, vrsti cvijeta ili cvata, plodovima te životnim uvjetima koji moraju biti zadovoljeni za preživljavanje biljke. S obzirom da je glavna aktivnost projekta izrada domaćih čajeva, učenici istražuju koje od istraženih biljaka mogu upotrijebiti za izradu čajeva i na koji način.) Učenici na temelju sakupljenih rezultata svog istraživanja izrađuju knjižicu o biološkoj raznolikosti Velikog Trojstva pod naslovom: Bilo Bilogore. S koljena na koljeno Učenici s učiteljicama i ravnateljicom organiziraju radionicu s mještanima starije životne dobi. Mještani koji su iskusni u proizvodnji domaćih čajeva učenike podučavaju načinima branja, sušenja i skladištenja biljaka pogodnih za izradu čaja. Na temelju knjižice Bilo Bilogore učenici s mještanima sastavljaju popis biljaka od kojih bi se mogao raditi čaj. Idi pa vidi Kako radionica ne bi ostala samo u učionici, učenici sa svojim učiteljicama i uz suradnju mještana odlaze na terensku nastavu kako bi istražili lokacije na kojima rastu biljke potrebne za izradu čajeva. Učenici svaku biljku fotografiraju te zapisuju lokaciju. Učenici nakon terenske nastave izrađuju fotoherbarij s biljkama za izradu čajeva. Moraš skupit’ sve Učenici po mjesecima u kojima pojedina biljka lista, cvijeta ili stvara plodove odlaze na branje u sklopu izvannastavnih aktivnosti ili nastavnih sati u kojima bi to bilo primjereno i u skladu s Kurikulumom određenog predmeta. Također, u dogovoru s roditeljima učenika, učenici od kuće donose ubrane listove, cvjetove ili plodove biljaka koje uzgajaju, a dio su popisa biljaka za izradu čajeva. Organizacija je pola posla Učenici u sklopu izvannastavne aktivnosti domaćinstva suše dijelove biljaka za izradu čajeva u prostorima škole. Eko kreativci šivaju vrećice za pohranu čajeva, a modelari od drveta izrađuju kutije za čaj i držače za vrećice čaja. Informatičari izrađuju odgovarajuće etikete za čajeve s najvažnijim podacima. Čajanka pod brajdom U dvorištu škole, pod brajdom organizacija čajanke i druženja učenika, roditelja i lokalnih mještana. Svaki sudionik dobit će brošuru i moći će degustirati čaj po izboru uz krasnoslov poezije bilogorskog kraja. Govorenje poezije pratit će učenici naše škole koji polaze Glazbenu školu Vatroslava Lisinskog u Bjelovaru. Jesen na Bilogori Članovi učeničke zadruge sa svojim učiteljima predstavit će svoje čajeve koje su dizajnirali i upakirali u ekološke ambalaže.