Povratak na vrh

EKOnomska korta

Ovim projektom očekujemo da kroz konkretne aktivnosti učenici shvate važnost očuvanja prirode, okoliša i vrijednosti kraja u kojem žive. Da kreiraju vlastiti eko proizvod. Da povežu ekonomiju i ekologiju. Očekujemo i podršku zajednice zbog veličanja našeg ekonomista Mate Balote. Postavili bi i grafit s njegovom porukom mladima – stihovima iz njegove zbirke pjesama Dragi kamen kako bi potaknuli učenike na ljubav, zajedništvo i nenasilje. Očekujemo integriranje učenika s teškoćama jer bi na ovom mjestu svi bili ležerniji i sukladno tome više jednaki. Očekujemo da boravkom i planiranim aktivnostima potaknemo učenike na fizičke aktivnosti i manje korištenje Interneta, mobilnih telefona i društvenih mreža.

O projektu:

Projekt bi se provodio u etapama. Najprije moramo osigurati svoje mjesto za rad i stvaranje naših ideja. U prvoj etapi uređenja dvorišta angažirali bi se građevinari ali krenule bi i prve aktivnosti učenika u vidu sadnje voćaka i biljaka. Time bi učenike uključili u stvaranje temelja ovoga dvorišta i potaknuli ih na važnost i brigu o širenju biljnog svijeta. Učenici bi imali obvezu brinuti se o biljkama (zalijevanje i praćenje rasta i razvoja). Voće bi dijelili učenicima škole i time ih potaknuli na zdravu prehranu. Biljke poput lavande bi koristili za kreiranje vlastitih proizvoda. Nakon uređenja dvorišta i postavljanja temelja za rad krenula bi i druga vrlo važna etapa. Organiziranje radionica izrada istarskog suhozida, grafita, istarskog mozaika, izrada kamenoklesarskih radova. Ove bi radionice održavali vanjski suradnici koji su stručni za navedena područja. Cilj je stvaranje istarske korte ali uz očuvanje istarskih zanata. U ovoj bi etapi imali stolove i klupe te bi bili spremni za održavanje edukacija o očuvanju okoliša, recikliranju, kompostiranju, kružnoj ekonomiji. Naravno, kada vrijeme i uvjeti budu odgovarali maksimalno bi i u skladu s mogućnostima pojedinih predmeta koristili vanjsku učionicu za predavanja, kako općeobrazovni predmeti (biologija, kemija, povijest, geografija, etika) tako i strukovni. Kada bi naučili određene zanate i biljke bi počele davati plodove, upustili bi se u sljedeću etapu aktivnosti a to je kreiranje vlastitih proizvoda za našu udrugu Kažun ali i za naše Vježbeničke tvrtke. U toj bi fazi krenuli s obilježavanjem Balotinog dana. 28.09. na dan njegovog rođenja iskoristili bi prostor za upoznavanje učenika s njegovim radom, čitanje njegove zbirke pjesama, učenje čakavštine, pisanje pjesama…Dan bi obilježili i kulturnim događajem uz istarske zvuke (roženice, harmoniku, sopele, mih…). U našem bi dvorištu radionice održavali i za naše roditelje te ih tako potaknuli na zajedničke aktivnosti. Koristili bi ga i za održavanje roditeljskih sastanaka, individualnih informacija, sata razredne zajednice… 1. ETAPA: postavljanje temelja za sve naše ciljeve: građevinski radovi ravnanja dijela površine dvorišta, postavljanje opločnika – istarskog mozaika na dio gdje bi postavili stolove i klupe budući da je sada sve zemljana površina, postavljanje klupa i stolica, pergole za hlad budući da nemamo prirodni hlad, sadnja bršljana oko pergole i ograde dvorišta kako bi se zaštitili od pogleda i stvorili intimniju atmosferu za rad, postavljanje kanti za recikliranje, sadnja voćki i ostalog eteričnog bilja. 2. ETAPA: nastavak koji vodi do kreiranja cilja: izrada istarskog suhozida (radionice), izrada grafita (radionica), izrada istarskog mozaika na dijelu zida (radionica), izrada kamenoklesarskih radova na istarskoj groti (radionica), nastavak sadnje bilja karakterističnih za istarski kraj 3. ETAPA: izrada i prodaja proizvoda iz našeg dvorišta kroz našu postojeću zadrugu, nastavka radionica (kompostiranje, briga o okolišu..)