Povratak na vrh

I FROOOM! voli zeleno

Izrađen FROOOM! program za svaki grad te detaljan plan provođenja, oformljen projektni tim koji organizira, prati i evaluira radionice, voditelje i programe. Postaviti će se informacije na web, društvene mreže i plakate koji će zatim biti distribuirani po gradovima i partnerskim organizacijama. Dogovoreni su termini i lokacije ljetnih radionica te će se provesti radionice tijekom ljetnih praznika (od lipnja do rujna) u više gradova. Roditelji i najšira javnost lokalnih zajednica upoznat će se sa stvaralaštvom djece nastalog kroz program na finalnoj reviji gdje će polaznici moći vidjeti svoj rad na velikom platnu, što je motivirajuće i ohrabrujuće za polaznike. Nakon toga, filmovi kreću u svoj festivalski život. Najbolji filmski uradci se šalju na festivale u zemlji i inozemstvu te na taj način FROOOM! stvaralaštvo nastavlja živjeti i biva prepoznato od stručne javnosti, a djeci omogućuje nova iskustva i umrežavanja, na festivalima gdje sudjeluju kao dio žirija ili na Q&A razgovorima.

O projektu:

Za djecu su mediji nulta stopa komunikacije, s njima su rođeni i koriste ih svakodnevno, u školi i izvan nje. Mediji će tim naraštajima obilježiti ostatak života kako na osobnoj, tako i na profesionalnoj razini, stoga je važno ulagati u njihove kompetencije i medijsku, digitalnu, informacijsku, ekološku i financijsku pismenost. FROOOM! je program medijskog i filmskog opismenjavanja, gdje učimo djecu kako gledati filmove i koristiti medijske sadržaje kojima su konstantno izloženi u pozitivne svrhe, kao što je izrada filma na temu zaštite okoliša na jednoj radionici. Ovaj odgojno-obrazovni program namijenjen je djeci osnovnoškolskog uzrasta od 8 do 16 godina. Projektne aktivnosti se provode kroz 3 razine opismenjavanja: početnu, naprednu i majstorsku radionicu tijekom kojih se razvijaju medijske vještine, kompetencije, razvoj rada i zvanja na prilagođen način uz vodstvo stručnjaka iz svijeta filma i medija. Djeca kroz jednostavne i zabavne scenarije zajednički savladavaju osnovne dramske i narativne vježbe, izvode kompleksne misaone zadatke te uče kako nastaje pokretna slika. Upoznaju se s kompleksnošću samog stvaranja, gdje razvijaju upornost i disciplinu. Upoznaju se s mnogim filmskim pomagalima, poput zoetropa, Muybridgeovih studija pokreta, camere obscure i sl. Svaka razina programa traje 5 dana, kroz cjelodnevni boravak djece od 8-16 h i zajednički objed koji dodatno stvara ugodnu atmosferu. Posljednja aktivnost projekta je prezentacija dječjih filmskih uradaka u kinima. Provedbom ovog odgojno-obrazovnog programa približavaju se medijski sadržaji i medijsko opismenjavanje djece mlađih uzrasta na njima prihvatljiv način. Projekt je zamišljen kao obrazovanje i kreativno osmišljavanje slobodnog vremena tijekom kojeg djeca uče izražavati sebe i svoje interese, uče kako postaviti i riješiti problem te prepoznati kako film može izraziti njihovu spoznaju svijeta i ljudskih odnosa. Potičemo samostalno razmišljanje, motivaciju, razvoj talenata te osjećaj sigurnosti unutar grupe. Provedba svih projektnih aktivnosti poštuje načela jednakih mogućnosti, ravnopravnosti spolova i nediskriminacije. Cjelokupan program je inkluzivan te su uključena i djeca s poremećajima u ponašanju i kretanju: distrofije mišića, Touretteov sindrom, autizam, ADHD. Za njih su osmišljeni posebni sadržaji primjereni njihovim potrebama. Sve se uči i radi kroz igru, pa osim medijskih vještina, djeca razvijaju i demokratske i društvene vještine te osjećaj zajednice, koji je osnova stvaranja filma. Osvještavaju odgovornost prema stvarima i okolišu, razvijaju odnos prema radu i razmišljaju o budućnosti. Djeca na radionicama sve otkrivaju kroz igru i zabavljaju se, a našim neposrednim pristupom i inovativnim metodama potičemo njihovo kritičko mišljenje i samostalnost, dok oni posljedično razvijaju svijest o etičnom i moralnom ponašanju te građanskoj odgovornosti.