Povratak na vrh

Svijet pčela

Očekivani rezultati su prepoznavanje morfološke strukture i karakteristike pčela, vrste pčela, poznavanje ponašanja i sociološke karakteristike pčela, uređivanje životnog ambijenta pčela, korištenje pčelinjih proizvoda i promicanje njihovih vrijednosti, rad u pčelinjaku u sklopu školske zadruge.

O projektu:

U projektu učenici kroz tri nastavne godine uče o svijetu pčela. U prvoj etapi, odnosno nastavnoj godini, učenici će naučiti razlikovati pčelu od ostalih kukaca, prepoznati morfološke strukture i karakteristike pčela. Istražitivat će kako funkcionira zajednica pčela kroz godinu, upoznati njihovo ponašanje i životni ambijent. Posjetit će apisarij u Tehničkom muzeju u Zagrebu kako bi uživo vidjeli pčelinje zajednice. Upoznat će proizvode pčela, značaj pčelinjih proizvoda u kvalitetnoj prehrani i zdravlju čovjeka. Spoznat će da kvaliteta meda ovisi o kvaliteti ambijenta u kojem pčele žive. Uočit će relaciju pčela i cvijeća u jednom ekološkom sustavu i razumjet će značaj pčele unutar ekosistema. Povezat će onečišćenje okoliša s ugroženošću i bolestima pčela koje utječu na opstanak pčelinjih zajednica. Spoznat će kako spasiti, zaštititi i pomoći pčelama u preživljavanju te time doprinijeti vlastitom opstanku. Osmislit će i snimiti svoju reklamu za spas pčela te ju objaviti na web stranici škole. Poticat će se učenje kroz naraciju i dramatizaciju na temu pčela. Gledat će projekcije tematskih edukativnih i umjetničkih filmova i kazališna djela. U drugoj etapi, odnosno nastavnoj godini, učenici će posjetiti pčelinjak lokalnog OPG-a, spoznati što je med i ostali produkti pčela , kako nastaju, koje su njihove karakteristike. Upoznat će se sa zanimanjem pčelara, pčelarskim radovima, opremom i alatom koji koriste u svom radu. Razvijat će sposobnosti opserviranja pčela. Uvest će med kao namirnicu u školsku prehranu. Upoznat će različite vrste meda i naučiti procjenjivati njihovu kvalitetu. Kroz radionicu Medni dan učenici će osmisliti praktične aktivnosti izrade zdrave hrane od meda. Upoznat će fundamentalnu važnost pčela kao univerzalnih bioindikatora za preživljavanje mnogih botaničkih vrsta. U školskom vrtu sadit će medonosno bilje karakteristično za primorski zavičaj. Istraživat će kalendar cvatnje po mjesecima i uočavati posjet pčela i ostalih kukaca cvjetovima. Na širem području otoka istraživat će autohtone medonosne biljke, napraviti popis biljaka koje pčele vole i obilježiti njihove lokacije. Napravit će herbarij s autohtonim medonosnim biljkama. U trećoj etapi, odnosno nastavnoj godini, nabavit će se košnice te u suradnji s Udrugom pčelara i lokalnim OPG-om započeti formirati pčelinje zajednice. Provodit će se aktivnosti redovitih posjeta pčelinjaku i brige oko bavljenja s eksperimentalnim pčelinjim zajednicama. U sklopu školske zadruge Macaklin, prodavat će se med i ostali pčelinji proizvodi. U školskom vrtu postavit će se nastambe za solitarne pčele.