Povratak na vrh

Sreća i tuga - što je između?

Rezultati projekta očekuju se na nekoliko razina. Prvenstveno, očekuje se unaprjeđenje emocionalnih kompetencija učenika u osnovnoj školi. Učenici će nakon završetka projekta naučiti kako imenovati, prepoznati i prihvatiti svoje emocije. Također, naučit će kako adekvatno izraziti neugodne emocije poput ljutnje, srdžbe, ljubomore, bijesa i drugo. Dakle, rezultat projekta je jačanje vještina samoregulacije emocija kod učenika. Osim toga, rezultat će biti i porast u javljanju učenika nastavnicima i stručnim suradnicima u školi ukoliko imaju neke mentalne poteškoće ili probleme. Upravo osnaživanje učenika da govore o svojim emocijama i poteškoćama omogućuje bržu reakciju stručnjaka i veću mogućnost rješavanja problema učenika. Na kraju, ovim projektom djelovat će se i na najviše razine u društva u smislu smanjenja stope suicida djece i mladih u gradu Bjelovaru. Projektom se očekuje podizanje kvalitete života djece i mladih u dobi od 6 do 14 godina.

O projektu:

Zašto baš ovaj projekt? Pripremajući ovaj projekt, naišli smo na statističko istraživanje koje je pokazalo da Bjelovarsko-bilogorska županija prednjači po broju samoubojstava mladih u Republici Hrvatskoj. Potreseni tom činjenicom, odlučili smo napraviti projekt kroz koji bismo djeci i mladima pomogli da osvijeste svoje emocije, počnu otvoreno govoriti o njima i potraže pomoć ukoliko je potrebno. Uočili smo da se kroz obrazovni sustav premalo pozornosti pridaje emocionalnom razvoju djece, a upravo je to jedna od glavnih komponenti u cjelokupnom razvoju svakog pojedinca. Stoga smatramo da je naša inicijativa, ma koliko ona malena bila, dobar početak za daljnji razvoj ovakvih projekata. Kako smo to zamislili? Radionice bi provodili sa 600-800 učenika svih razrednih odjeljenja jedne bjelovarske osnovne škole u vremenskom periodu od 17.09. do 05.10. ove godine, dakle početkom iduće školske godine. U dogovoru sa školom i profesorima odredili bi točno vrijeme održavanja radionica. Nekoliko članova naše udruge na završnim je godinama Psihologije, Pedagogije i Učiteljskog fakulteta te imaju iskustva u provođenju sličnih radionica i općenito radu s djecom i mladima. Kroz ovaj projekt željeli bismo učenike upoznati sa širokim rasponom emocija i povećati njihovu sposobnost prepoznavanja te pravilnog izražavanja vlastitih osjećaja. Radionice smo zamislili kao osobnu interakciju s učenicima pojedinog razreda podijeljenima u manje grupe. Raznim edukativnim igrama, crtanjem i razgovorom željeli bismo kod djece potaknuti neke osnove emocionalne komponente. Samosvijest je jedna od ključnih, zatim su tu i empatija te nošenje sa stresom i određenim teškim životnim situacijama. S obzirom na to da je projekt namijenjen djeci različitih uzrasta, svakoj generaciji prilagodili smo radionicu kako bi ona imala maksimalni učinak. Djeci u nižim razredima pristupili bi kroz igru i na zabavan način objasnili što su to emocije i zašto je važno izražavati svoje osjećaje. Isto tako, najmlađima je bitno naglasiti da nije sramota osjećati se loše. Učenicima viših razreda, koji su za razliku od prvašića zreliji, pristupili bi kroz razgovor o raznim situacijama i osjećajima koje one izazivaju. Na kraju radionice svaki učenik dobio bi praznu bilježnicu namijenjenu zapisivanju vlastitih osjećaja i emocija u budućnosti. Kada budu spremni, svoje bilježnice mogu pokazati roditeljima, učiteljici ili bilo kojoj osobi od povjerenja. Djeca nisu sama i važno je da to znaju. Uz bilježnice, podijelili bismo im i letke kao podsjetnik na naše druženje i na to da uvijek postoji netko kome se mogu obratiti. Dječji životi nemaju cijenu! Ako ovim projektom uspijemo unaprijediti kvalitetu barem jednog dječjeg života, naš cilj bit će ostvaren, a vrijednost projekta neprocjenjiva.

Cilj projekta:

Cilj našeg projekta je naučiti djecu koje sve emocije postoje, kako ih prepoznati i izraziti. Želimo ih potaknuti da o svojim emocijama razgovaraju s drugima, bili to prijatelji, učitelji, roditelji ili netko drugi iz obitelji jer djeca rijetko govore o događajima i stvarima koje ih tište. Uz to im želimo naglasiti da je normalno osjećati se loše u svakodnevnim situacijama, ali da takvo stanje nije trajno i da se uz pomoć razgovora i drugih načina izražavanja osjećaja to može promijeniti.

Očekivani rezultati:

Rezultati projekta očekuju se na nekoliko razina. Prvenstveno, očekuje se unaprjeđenje emocionalnih kompetencija učenika u osnovnoj školi. Učenici će nakon završetka projekta naučiti kako imenovati, prepoznati i prihvatiti svoje emocije. Također, naučit će kako adekvatno izraziti neugodne emocije poput ljutnje, srdžbe, ljubomore, bijesa i drugo. Dakle, rezultat projekta je jačanje vještina samoregulacije emocija kod učenika. Osim toga, rezultat će biti i porast u javljanju učenika nastavnicima i stručnim suradnicima u školi ukoliko imaju neke mentalne poteškoće ili probleme. Upravo osnaživanje učenika da govore o svojim emocijama i poteškoćama omogućuje bržu reakciju stručnjaka i veću mogućnost rješavanja problema učenika. Na kraju, ovim projektom djelovat će se i na najviše razine u društva u smislu smanjenja stope suicida djece i mladih u gradu Bjelovaru. Projektom se očekuje podizanje kvalitete života djece i mladih u dobi od 6 do 14 godina.