Povratak na vrh

Zelena oaza na dječjem igralištu

Djeca će više vremena boraviti u prirodi, te naučiti da je prirodu potrebno čuvati. Usvajati će znanja kroz igru i aktivno učenje, a takva znanja su trajnija.

O projektu:

Projekt Zelena oaza na dječjem igralištu zamišljen je kao projekt u kojem će se kroz znanstvene radionice i radne akcije zainteresirati i potaknuti sumještane, posebno mlađe uzraste na poticanje održivog razvoja, zaštite okoliša i prirode koja ih okružuje, kako bi priroda ostala očuvana za buduće generacije. Iskustvenim učenjem u prirodi djeca bi usvajala konkretna znanja. Naime mjesto Šandorovec u povijesti je zvano „Zelena“, pa je ideja da naša mala, ali srcu velika Zelena uvijek bude zelena, te da naši mještani a posebno mlade generacije žive, misle i rade zeleno. Cilj projekta je uređenje dječjeg igrališta u zelenu oazu za igranje, druženje i učenje. U prvoj fazi provedbe projekta tijekom lipnja očistio bi se okoliš dječjeg igrališta i obližnjeg šumarka, na način da se maknu stara potrgana igrala, te pokupi smeće. Zasadilo bi se drveće ovisno o vremenskim prilikama (možda tek na jesen). Sljedeća faza bila bi postavljanje klupe sa stolicama koja bi služila kao učionica na otvorenom gdje bi se u budućnosti mogli odrađivati razni projekti vezani uz očuvanje prirode za mlade. Taj dio je planiran odmah nakon čišćenje dakle lipanj/srpanj. Nakon uređenja igrališta predviđena je edukativna radionica za mlade da ih se potakne na pozitivno ponašanje prema prirodi i okolici u kojoj žive, izrađivali bi od recikliranog materijala kućice za ptice i kukce koje bi postavili na igralištu i taj način postali mladi čuvari prirode i dobili iskaznice mladog čuvara prirode. Učili bi razne metode mjerenja duljine, površine, volumena. Radionica bi se odvijala tijekom ljetnih praznika kako bi čim više djece aktivno boravilo u prirodi, a ne pred ekranima. Radovi učenika bili bi fotografirani i složeni u digitalnu knjigu. Na projektu bi djeca i mladi kroz praktičnu nastavu, edukativne radionice, pokuse i mjerenja proširili i upotpunili svoje teorijsko znanje iz prirodoslovnih predmeta te bi na taj način razvili svoje vještine, sudjelovali u istraživačkim projektima u skladu s njihovim sposobnostima i znanjima, stekli nove kompetencije iz prirodoslovne grupe predmeta te pokazali svoju kreativnost, ojačali samopouzdanje i asertivnost. Promicali bi svijest o zaštiti okoliša, te omogućili stjecanje znanja i razvoj iskustva kao najboljeg oblika učenja. Razvijali bi svijest o čovjeku kao dijelu prirode i jačanje njegove ekološke svijesti i pravilnog odnosa prema svemu što ga okružuje.