Povratak na vrh

Neobični orkestar

Odrađeno je ukupno 9 radionica, od toga 5 posvećenih muzici biljaka i 4 posvećene izradi instrumenata od recikliranih materijala. Oformljen je “neobični orkestar” sastavljen od biljaka, djece i mašte koja se razvila u interakciji među njima. Odrasli su podrška i poticaj djeci u osmišljavanju vlastitih aktivnosti koje prezentiraju. Kroz provedbu radionica djeca uče i vježbaju osvještenu praktičnost: Upoznaju se s otpadnim materijalima, kako i zašto su oni problem i što mogu činiti s njima. Izrađuju instrumente te uče o odnosu zvuka, ritma, stvaranju melodije. Ulaze u novi svijet interakcije s biljnom vrstom koja zahtijeva više intiutivnog i emotivnog povezivanja, a manje upotrebe logike jer biljke funkcioniraju drugačije od ljudi. Zajedničko muziciranje – povezivanje mnogih elemenata (talent, biljke glazbenice, novoizgrađeni instrumenti…) u kompleksnu cjelinu što razvija suradnju među djecom i empatiju.

O projektu:

Projekt se provodi u suradnji s Udrugom Damanhur Hrvatska, jednom osnovnom školom i glazbenicima iza naziva Music makers. Našim udruživanjem na ovom projektu spojili smo glazbenu umjetnost, podizanje svijesti o zaštiti okoliša i održivom razvoju i nove tehnologije za kvalitetnije izvođenje nastave iz npr. prirode/biologije, glazbenog odgoja etc. uz praktična rješenja i inovativan pristup. Zašto orkestar, kako se glazba uklapa u očuvanje prirode i gdje je tu recikliranje? Glazba je univerzalno sredstvo komunikacije, a u našem slučaju, glavni izvođači glazbe su biljke! Muzika biljaka je glazba koju stvaraju biljke - uživo. To je moguće putem uređaja koji pretvara u zvuk električne impulse što ih biljka odašilje između lista i korijena. Taj uređaj putem ovog projekta ostaje školi kao trajna vrijednost za nastavak aktivnosti i daljnji rad sa djecom. Uz navedeno, dio programa odnosi se na izradu glazbenih instrumenata od recikliranog materijala gdje se uči i važnost recikliranja. (više o muzici biljaka i izrađenim instrumentima u prilogu). U planu je u školi napraviti 9 radionica: 5 radionica muzike biljaka - Osjećaju li biljke, reagiraju li na podražaj, mogu li sa nama komunicirati? Možemo li pjevati i svirati sa biljkama? To su neka od pitanja kojima ćemo se baviti na radionici. Uređaj za muziku biljaka omogućuje biljkama da se izraze putem glazbe i da tim putem komuniciraju sa djecom i obrnuto. Uređaj je moguće spojiti na sintisajzer te stvarati glazbu uz biljke. To je jedan potpuno novi doživljaj biljnog svijeta koji smo do sada mogli okusiti, mirisati, opipati, ali ne i čuti. Prema dosadašnjem iskustvu, djeca odlično reagiraju na glazbu biljaka. 4 radionice izrade glazbala od recikliranih materijala - koristimo materijale koji nas svakodnevno okružuju, poput kartona, balona, limenki, kutija, plastičnih boca, cijevi, slamčica, drvenih štapića, pa sve do mrkve, maslačka i travki. Za izradu elektronskih naprava koristimo i odbačeni elektronski otpad. Radionice se sastoje od izrade, prezentacije i sviranja raznih akustičnih instrumenata kao što su puhački, udaralački ili žičani, kao i spajanje na pojačala i izrade elektronskih kontrolera, sintisajzera, mikrofona. Sve radionice prilagodljive su djeci osnovnoškolske dobi. Ideja je da djeca s mentorima (nastavnici i član Udruge Zeleni klik) osmisle program/prezentaciju svega što su izradili i naučili te u školi (ili na nekom gostovanju) prezentiraju. To može biti u sklopu događanja ili kao posebna atrakcija, uklopljeno u predstavu etc. Biti će to orkestar sastavljen od djece i biljaka glazbenica, uobičajenih glazbala i onih koja su djeca izradila od recikliranih materijala. Sada je možda jasniji odabir imena našeg projekta. Vidljivost projekta: Objave na internetskim stranicama i društvenim mrežama prijavitelja i partnera. Tehnike: video-zapisi, fotografije, članci. Volonteri: Udruga Zeleni klik vodi volonterski klub te će ih uključiti u neke aktivnosti.

Cilj projekta:

Želimo da Neobičan orkestar postane inspiracija i lako prenosiv model drugim ustanovama. Inovativnost, unapređenje nastave - učenje nije pasivno, već je doživljajna aktivnost koja u djeci pobuđuje promišljanje o održivom razvoju, suživotu s drugim bićima (smanjenje efekta poznatog kao plant blindness), potiče kreativnost i nudi praktične vještine. Škola dobiva uređaj za muziku biljaka za daljnji rad sa djecom. Spoj umjetnosti, tehnologije i prirode moderan je pristup učenju primjeren za 21. st.

Očekivani rezultati:

Odrađeno je ukupno 9 radionica, od toga 5 posvećenih muzici biljaka i 4 posvećene izradi instrumenata od recikliranih materijala. Oformljen je “neobični orkestar” sastavljen od biljaka, djece i mašte koja se razvila u interakciji među njima. Odrasli su podrška i poticaj djeci u osmišljavanju vlastitih aktivnosti koje prezentiraju. Kroz provedbu radionica djeca uče i vježbaju osvještenu praktičnost: Upoznaju se s otpadnim materijalima, kako i zašto su oni problem i što mogu činiti s njima. Izrađuju instrumente te uče o odnosu zvuka, ritma, stvaranju melodije. Ulaze u novi svijet interakcije s biljnom vrstom koja zahtijeva više intiutivnog i emotivnog povezivanja, a manje upotrebe logike jer biljke funkcioniraju drugačije od ljudi. Zajedničko muziciranje – povezivanje mnogih elemenata (talent, biljke glazbenice, novoizgrađeni instrumenti…) u kompleksnu cjelinu što razvija suradnju među djecom i empatiju.